تکثیر و پرورش ماهی در دل کویر / تولید ۲۵۰ تُن ماهی گرمابی و سردآبی در ورامین
تاریخ انتشار : بهمن ۹, ۱۳۹۹ ۵:۱۸ ب.ظ
 
تکثیر و پرورش ماهی های گرمابی و سردآبی در دل کویر ، فعالیت ۱۰۰ استخر پرورش ماهی در شهرستان ورامین توانسته علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی در منطقه برای کشاورزان هم مسمر ثمر واقع شود.
 تکثیر و پرورش ماهی در دل کویر / تولید ۲۵۰ تُن ماهی گرمابی و سردآبی در ورامین

به گزارش ندای وارنا؛ پرورش ماهی های گرمابی و سردابی در شهر ورامین و در یک نگاه وقتی به تصاویر استخر های پرورش ماهی نگاه می کنیم؛ ذوق زده می شویم، همان لحظه ای که ماهی ها برای خوردن غذا به بالا و پایین می پرند، کویر مرکزی ایران و مزرعه پرورش ماهی در ورامین این روزها پرورش ماهی های خوبی دارد.

میری پرورش دهنده ماهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: کلیه روانشناسان هم نظر هستند که کسانی که از نظر روانشناسی و فکری مقداری مشکلات ذهنی دارند، باید با آبزیان سر و کار داشته باشند تا روند خوبی برای بهبودی در پیش بگیرند.

وی ادامه داد: کار پرورش ماهی در این منطقه که تازه شروع شده، اگر حمایت شود، می‌تواند تعداد ۲۴۰ نفری که در اینجا مشغول به کار هستند را به هزار نفر تبدیل کند.

بنائیان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: در شهر ورامین در حدود یکصد باب استخر دو منظوره و چند منظوره برای پرورش انواع ماهی های گرمابی مثل کپور و آمور و ماهیان سردابی مثل قزل آلا موجود است که از این واحدها به طور میانگین در سال ۱۵۰ تُن ماهی های گرمابی و ۱۰۰ تُن ماهی های سردابی تولید می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: فضولات این ماهی ها به زمین های کشاورزی انتقال پیدا می کند و کود بسیار قوی و موثری در جهت افزایش کمی و کیفی انواع محصولات( گلخانه ای، زراعی، باغی) دارد.

ماهیان این منطقه دوبار سودآوری دارند یکی زمان برداشت و دیگری مدت زمانی که آنها رشد پیدا می کنند.

به دلیل توجیه اقتصادی ماهی گرمابی حدود ۲۰ ماه زمان دارد تا به بازار عرضه بشود، ولی ماهی سردابی امکان برداشت آن در سال به دو بار هم می رسد.

کد مطلب: 10632
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری