جشنواره غذا یلدایی در قرچک برگزار شد
تاریخ انتشار : آذر ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۳۲ ب.ظ
 
جشنواره غذای یلدایی در آستانه شب یلدا توسط هئیت های ورزش های همگانی قرچک برگزار شد.
 جشنواره غذا یلدایی در قرچک برگزار شد

به گزارش ندای وارنا؛بعد از ظهر چهارشنبه و با حضور زلیخا جباری رئیس شورای اسلامی شهرستان قرچک جشنواره غذای یلدایی در آستانه شب یلدا توسط هئیت های ورزش های همگانی قرچک برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قرچک در  این مراسم هدف از این جشنواره را آشنایی وحفظ آیین ها و فواید غذاهای بومی و محلی  دانست، گفت: غذاهای محلی ظرفیت خوبی در کشور دارند و تنوع غذایی اقوام ایران می تواند ما را با سنت های قدیمی آشنا کند.

وی گفت: ارتقای سطح آگاهی درباره غذاهای بومی و محلی شهرستان، ترویج فرهنگ غذاهای سالم بجای فست فودها و همچنین آشنایی با اقلیم بومی از اهداف این جشنواره ها است.

جباری با اشاره به شاخص های مهم سلامتی فرزندان و خانواده، بیان کرد: حفظ سنتها تنها راهی که می تواند در حفظ این حریم خانواده نقش داشته باشد.

وی احیای رسم و رسوم بومی را الزامی دانست و تاکید کرد: باید در مقابل هجمه دشمنان و فرهنگ غرب، فرهنگ اصیل و بومی ایرانی را احیا کنیم چراکه در جای جای کشور عزیزمان فرهنگ های متنوع و اصیل وجود دارد که باید حفظ و احیا شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قرچک  در پایان اضافه کرد: جاذبه های غذایی ارتباط مستقیمی با رسوم فرهنگی دارد و باید به غذاهای محلی بسط و رونق داده شودو امیدواریم غذاهای بومی و سنتی به رستوران ها راه پیدا کنند و در مراکز عرضه غذا بیشتر از فرآوردهای سنتی استفاده شود.

گفتنی است، در پایان این جشنواره از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 6314
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری