دولت باید در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی پیشقدم شود
تاریخ انتشار : دی ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸ ب.ظ
 
استاندار تهران گفت: دولت باید در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی پیشقدم شود.
 دولت باید در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی پیشقدم شود

به گزارش ندای وارنا؛انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر دو شنبه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی استان تهران گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی باید به طور جدی پیگیری شد.

وی با بیان این که یکی از نهادها، ۹۲ درصد از وظیفه وتصدی خود را واگذار کرده و تملک آن در اندازه صفر است، گفت: باید از توسعه تعاونی‌‎ها و بخش خصوصی حمایت لازم را کرده و از چسبندگی ادارات دولتی جلوگیری کنیم.

بندپی خواستار پیش قدمی دولت برای واگذاری در حوزه پروژه‌ها شد و اضافه کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب، پروژه‌هایی دارند که می‌توان با واگذاری تمامی آن به بخش خصوصی، قیمت تمام شده آب تصفیه شده را به مردم عرضه و هزینه را دریافت کنیم.

استاندار تهران گفت: قانون گذار در طول سنوات گذشته صراحتا عنوان کرده که هر پروژه در هر میزان از پیشرفت فیزیکی را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد.

محسنی بندپی از وجود پروژه هایی خبر داد، که به جهت تخصیص اعتبارات به صورت قطره چکانی، در بازه‌های زمانی ۲۰ یا حتی ۳۰ ساله نهایی شده و از اهداف اولیه نیز فاصله می‌گیرد و گفت: به عنوان نمونه اگر همین پروژه فرودگاه حضرت امام(ره)، در زمان اولیه به بخش خصوصی واگذار می‌شد، ما می‌توانستیم بهره‌برداری به مراتب بهتر و سریع‌تری از آن داشته باشیم.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 6503
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری