شیشه و بلور ورامین در آستانه ‌ملی شدن؛
سهم ۷۰ درصدی ورامین از تولید شیشه و بلور کشور
تاریخ انتشار : مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۹:۲۱ ب.ظ
 
فرماندار ورامین‌گفت: حدود ۷۰ درصد از محصولات شیشه و بلور کشور در شهرستان ورامین تولید می‌شود که در حال حاضر نیز بیش از ۶ هزار نفر در حوزه تولید شیشه به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.
 سهم ۷۰ درصدی ورامین از تولید شیشه و بلور کشور

به گزارش ندای وارنا؛ شهرستان ورامین از جمله شهرهایی در استان تهران و کشور است که در زمینه صنایع دستی، فرش بافی، تولید بلور و غیره حرف های زیادی برای گفتن دارد شاخصه هایی که می تواند این شهر را از دیگر شهرهای استان تهران در این عرصه متمایز کند و در همین راستا جلسه ای در وزرات میراث فرهنگی در زمینه دفاع از تولیدات شیشه و آبگیه  ورامین برگزار شد.

حسین کاغذلو امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌ جلسه و ظرفیت های ورامین در عرصه شیشه و آبگینه اظهار داشت: با برگزاری جلسه دفاعیه مسئولان شهرستان و استان تهران از ظرفیت‌های تولید شیشه ورامین در شورای راهبردی انتخاب شهر و روستاهای ملی صنایع دستی، این شهرستان در آستانه قرار گرفتن در فهرست آثار ملی به عنوان شهرستان شیشه و آبگینه قرار گرفت.

وی با اشاره به سهم ورامین در تولید شیشه و بلو کشور ادامه داد: حدود ۷۰ درصد از محصولات شیشه و بلور کشور در شهرستان ورامین تولید می‌شود که این تولیدات به عنوان مهمترین شاخصه‌های صنایع دستی استان تهران، به ورامین ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان ملی و شاخص تولید شیشه و آبگینه را داده است.

فرماندار ورامین با بیان اینکه بیشترین میزان محصولات شیشه و بلوار مورد نیاز بازار بزرگ تهران را شیشه‌گران ورامینی تأمین می‌کنند گفت: امروز تمامی تکنیک‌های ساخت مصنوعات شیشه‌ای شهر ونیز ایتالیا نظیر شیشه فوتی، استین گلاس، قالبی، شیشه موزائیکی و هزارگل در ورامین اجرا می‌شود و تولیدات هنرمندان شهرستان قابل رقابت با محصولات تولید شده در این کشور است.

کاغذلو به مزیت های تولید شیشه در ورامین نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌تری مزیت‌های تولید شیشه در شهرستان ورامین این است که برای تولید محصولات فاخر شیشه‌ای از پسماندهای شیشه به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود که این مهم نقش به‌سزایی در حفظ محیط زیست دارد.

وی در مورد کارگاه های فعال و اشتغال زایی تولید شیشه و بلور در ورامین افزود: در حال حاضر ۱۰۰ کارگاه با بیش از ۶ هزار نفر در حوزه تولید شیشه به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند‌ که در حال حاضر بسیاری از تولیدات کارگاه‌های شهرستان ورامین به صورت مستقیم و غیرمستقیم به خارج از کشور از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود و میزان این صادرات سالانه به بیش از ۲ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

فرماندار ورامین ضمن تاکید بر سابقه تاریخی این شهرستان گفت: در شهرستان ورامین به دلیل سابقه طولانی تاریخی از آثار مهم تاریخی برخوردار است که از مجموع آن‌ها  ۷۷ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کاغذلو ضمن برشمردن آثار مهم تاریخی ورامین در پایان گفت: فرش میناخانی شهرستان ثبت جهانی شده، کاروان‌سرای بنی‌اسد در فهرست آثار معنوی ثبت شده و شیشه‌گری شهرستان نیز در فهرست نشانه‌ جغرافیای ملی و بین‌المللی ثبت شده است.

کد مطلب: 10012
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری