رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین:
طرح غربالگری تنبلی چشم در ۵۰ مرکز ورامین اجرا می شود
تاریخ انتشار : آبان ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳ ب.ظ
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم در ۵۰ مرکز شامل مهدهای کودک، خانه‌های بهداشت روستایی، امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد و مرکز شهید مدنی بهزیستی ورامین به مدت دو ماه اجرا می‌شود.
 طرح غربالگری تنبلی چشم در ۵۰ مرکز ورامین اجرا می شود

اعظم هراتی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: چشمان بعضی از کودکان با وجود آنکه از نظر ظاهری سالم و بدون عیب به نظر می‌رسد ولی دچار مشکل بینایی است و تشخیص این بیماری تنها با معاینه امکان پذیر است.
وی افزود: هر عاملی که در سه سال ابتدایی زندگی باعث بروز اشکال در بینایی چشم کودکان شود در اصل تکامل دستگاه بینایی را مختل می‌کند و در صورت درمان نشدن تا ۵ سالگی، ممکن است به نابینایی فرد منجر شود، در مقابل حتی اگر چشم دچار تنبلی باشد، در صورت درمان به موقع، بینایی به طور کامل به دست می‌آید.
وی تأکید کرد: درمان چشمانی که با عارضه تنبلی مواجه است پس از ۷ تا ۱۰ سالگی امکان پذیر نیست.
هراتی پیشگیری از تنبلی چشم را مهمترین راه برای درمان این عارضه اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۶۵ کودک در مراکز و پایگاه‌های تحت نظارت بهزیستی، تحت غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند که از این تعداد ۱۱۹ کودک مشکوک به بیماری، شناسایی و به بینایی سنج معرفی شدند و در اصل از نابینایی و یا کم بینایی آنان جلوگیری به عمل آمد.
وی با اشاره به آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم در شهرستان ورامین گفت: این طرح در ۵۰ مرکز شامل مهدهای کودک، خانه‌های بهداشت روستایی، امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد و مرکز شهید مدنی بهزیستی به مدت دو ماه اجرا می‌شود.
وی گفت: خانواده ها می توانند با در دست داشتن شناسنامه کودکان ۳ تا ۶ سال با مراجعه به مراکز سنجش بینایی، چشم کودکان را از نظر تنبلی چشم مورد ارزیابی قرار دهند.

انتهای پیام/س

کد مطلب: 7026
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری