معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین:
عدم آگاهی خانواده ها یکی از ضعف های مهم مبارزه با مواد مخدر است
تاریخ انتشار : مهر ۳۰, ۱۳۹۶ ۲:۱۹ ب.ظ
 
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت : یکی ازضعف های مهم حوزه مبارزه با مواد مخدر،عدم آگاهی خانواده ها نسبت به مواد مخدربه ویژه مواد نوظهوری است که می تواند هر فردی را مبتلا کند واگر امروزاین آگاهی ارتقاء نیابد، عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.
 عدم آگاهی خانواده ها یکی از ضعف های مهم مبارزه با مواد مخدر است
به گزارش ندای وارنا به نقل از ایرنا، عباسعلی سعیدیان روز یکشنبه ۳۰ مهر ۹۶ در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر امروز از ابعاد گسترده تری برخوردار شده به طوری که انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی افراد جامعه به ویژه جوانان را تهدید می کند.

وی با اشاره به ورود ماده مخدر گل به مجموعه مواد اعتیاد آورد گفت : گل از جمله مواد مخدر جدیدی است که به تازگی در میان جوانان شیوع پیدا کرده و به خاطر ظاهر فریبنده بسیاری از خانواده ها حتی از خطرات آن آگاهی ندارند.
وی تأکید کرد: ماده مخدر گل، همان اندازه که اسم خوشایندی دارد، یکی از خطرناک‌ترین مواد مخدری است که این روز‌ها در دست جوان‌ها می‌چرخد و به اسم یک روان‌گردان طبیعی خریدوفروش می‌شود و به تصور اینکه این ماده، مانند اسمش ممکن است بی‌خطر باشد، آگاهی لازم را به نوجوانان و جوانان نمی‌دهند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین اظهار کرد: استفاده از این ماده مخدر که حتی قرار گرفتن آن بالای سر در فرد ایجاد توهم می کند ضربان قلب را بالا می‌برد، احساس بی‌قراری می‌دهد، اشتها را افزایش می‌دهد و موجب قرمزشدن چشم‌ها می‌شود و از آنجا که این افراد، معمولا این ماده را با سیگار مصرف می‌کنند، بعد از مدتی دچار بیماری‌های ریوی می‌شوند.
وی تأکید کرد: استفاده از این ماده مخدر باعث توهم می‌شود و یک ‌بار مصرف آن، طوری عملکرد مغز را مختل می‌کند که زندگی بدون آن غیرممکن می‌شود.
سعیدیان از مسئولان فرهنگی از جمله مدیران آموزش و پرورش خواست تا در جلسات مشترک با اولیاء دانش آموزان ، آگاهی های لازم را در این زمینه ارائه کرده و از ابتلای جوانان به این ماده مخدر پیشگیری کنند.
ورامین با ۳۰۰ هزارنفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 2365
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری