مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران تاکید کرد
لزوم توجه به ایده های نوین و استارت آپ ها در کسب و کارهای روستایی
تاریخ انتشار : مهر ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۲۵ ب.ظ
 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران توجه به ایده های نوین و استارت آپ ها را به منظور رونق کسب و کار در مناطق روستایی ضروری دانست.
 لزوم توجه به ایده های نوین و استارت آپ ها در کسب و کارهای روستایی

به گزارش ندای وارنا؛معصومه پرندوار در جلسه هم اندیشی دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان پیشوا گفت: در استان تهران به دو موضوع توجه و نگاه جدی داریم؛ یکی بحث محیط و فیزیک روستا و دیگری شأن و منزلت روستاییان است.

وی گفت: موضوعی که در توسعه اقتصادی و توسعه پایدار در حوزه روستایی مدنظر قرار گرفته و دولت نیز نگاه ویژه ای بر آن دارد دارد، بحث اشتغال پایدار و توسعه متوازن در روستاها بر اساس پیشران های توسعه ای در هر شهرستان است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران بیان داشت: یکی از ویژگی های مهمی که شهرستان های اطراف شهر تهران دارند نزدیکی آنها به شهر تهران است و اعتقاد داریم اگر هر شهرستانی در اطراف تهران بتواند مسئولیت یک نقش را قبول می کند می تواند متحرک موتور اقتصادی کشور که شهر تهران است باشد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران ادامه داد: اکثر شما دهیاران و شوراهای اسلامی افرادی تحصیل کرده و نخبه هستید و کوله باری از تجربه به همراه دارید که با قرارگیری این قابلیت ها در کنار یکدیگر می توانید برنامه های خوبی را ارائه دهید و در این زمینه از ظرفیت نخبگان و تحصیلکردگان شهرستان نیز استفاده کنید.

دهیاران عامل اجرایی سیاست های شوراها هستند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران از شوراهای اسلامی روستاها خواست تا از دهیاران حمایت کنند و گفت: دهیار در حوزه روستایی عامل اجرایی سیاست های شوراست و خوشخبتانه در شهرستان پیشوا تعامل خوبی میان دهیاران و شوراهای اسلامی وجود دارد که اگر با این روش پیش برویم توسعه بیش از پیش شهرستان را شاهد خواهیم بود.

روستاها نباید تبدیل به روستاشهر شوند

وی افزود: روستاها را نباید تبدیل به روستاشهر کنیم و خانه روستایی باید با همان خشت و گل و شرایطش، همان جا باشد و وقتی وارد روستاها می شویم از روستا پیروی کنیم.

پرندوار افزود: از اینکه روستاها به چهره شهری تبدیل شوند باید پرهیز کرده و به خدمات و کارکردها در روستاها توجه کنیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران گفت: عامل اساسی به وجود آمدن شهرها مازاد تولیدات روستایی بوده است یعنی روستاها تولید و شهرها مصرف می کردند اما امروزه می بینیم روستایی حتی نان خود را از شهر تامین و در شهر نیز کار می کند در صورتی که ماهیت روستا چیزی به غیر از این است.

لزوم توجه به ایده های نوین و استارت آپ ها در حوزه روستایی

پرندوار با بیان این که با کارهای عمرانی در روستاها مخالف نیستیم، گفت: بهتر است به اولویت های روستا از جمله مقاوم سازی و بازآفرینی، پیش بینی سوله های چند منظوره برای مواقع بحران، کسب و کارهای جدید، ایده های نوین و استارت آپ ها در حوزه های روستایی توجه کرد.

باید نگاهی نو به روستاها داشته باشیم

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست تا مباحث عمرانی را به جد پیگیری کنند و افزود: این وظیفه ماست تا به روستاییان خدمات دهیم و محیط روستا را برای زندگی روستاییان فراهم کنیم اما باید یک نگاه نو به روستاها داشته باشیم و اعتبارات را به گونه ای هزینه کنیم تا به عنوان یک سرمایه برای آینده باشد.

وی افزود: ما دنبال اصلاح امور و جریان هستیم که نفع آن به مردم در روستاها و شهرها برگردد و امیدوارم با یک خرد جمعی و به دور از هر گونه منیت و با یک نگاه توسعه ای در روستاها شاهد توسعه پایدار در این مناطق باشیم.

پرندوار با اشاره به اینکه هر روستایی ظرفیت های خاص خود را دارد در پایان متذکر شد: برای هر روستا می توانیم یک شناسنامه تهیه و با تجه به ظرفیت های موجود، فقط یک عملکرد برای آن تعریف کنیم؛ مثلا یک روستا را به عنوان روستای گردشگری، یکی را به عنوان قطب تولید انرژی های پاک، یکی را کشاورزی و … تعیین و بر روی آنها برنامه ریزی و هدف گذاری کنیم.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4281
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری