مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان تهران خبر داد؛
لزوم جذب ۲۴ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان استان تهران
تاریخ انتشار : مهر ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۳۲ ب.ظ
 
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان تهران گفت: طبق دستور استاندار تا پایان سال باید حداقل ۲۴ هزار نفر در استان تهران جذب صندوق بیمه اجتماعی روستاییان شوند
 لزوم جذب ۲۴ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان استان تهران

به گزارش ندای وارنا؛مهدی ابارشی در جمع دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان پیشوا از دهیاران روستاهای قلعه سین و سرگل به واسطه برپایی میز خدمت و ترغیب مردم به سمت بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان قدردانی کرد و افزود: نگاه دهیاران نباید صرفا به مباحث عمرانی باشد و توجه به بحث توسعه انسانی در روستاها و مباحث فرهنگی و اجتماعی قطعا می تواند اثربخشی داشته باشند و منجر به کارهای خوبی شود.

وی افزود: ما از توسعه کالبدی روستاها در استان تهران عبور کردیم و در حال حاضر راه آسفالته، آب، برق، گاز و تلفن به عنوان حداقل های معیشت و اسباب آسایش در بیشتر روستاهای استان تهران فراهم شده و منطقی است که به فکر خود افراد روستایی و نگهداشت آنها در روستاها باشیم.

ابارشی با بیان اینکه روستاهایی داریم که امکانات اولیه زندگی در آنها فراهم است ولی خالی از سکنه هستند، گفت: مهمترین چرایی مهاجرت روستایان به شهر را باید در مباحث اقتصادی و نبود اسباب آرامش آنها ببینم.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان تهران ادامه داد: آسباب آسایش روستاییان به برکت خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم شده است و اگر اسباب آرامش آنها را نیز مهیا کنیم قطعا شاهد مهاجرت آنها به شهر نخواهیم بود.

وی گفت: ما باید این را  سرلوحه کار خود قرار دهیم که در روستاها صرفا به کارهای عمرانی نپردازیم و امروز اولویت کارهایی مثل بیمه روستایی و عشایر و یا اشتغال  اگر بیشتر از پروژه های عمرانی نباشد کمتر هم نیست.

ابارشی با اشاره  بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: این مهم یکی از مسائل اولویت دار دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بر اساس  اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تامین اجتماعی حق مردم است و دولت مکلف است از محل منافع عمومی و مشارکت های مردم زمینه برخورداری آحاد ملت را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه اجتماعی از لحاظ اجتماعی، عدالت، توزیع درآمد و از همه مهمتر از بعد حفظ کرامت افراد اهمیت زیادی دارد.

ابارشی با بیان اینکه تمام کارها باید در جهت حفظ کرامت و عزت افراد باشد، اظهار کرد: ما کارهای حمایتی زیادی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و خیریه ها انجام داده ایم ولی قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، دولت را مکلف می کند که از بخش های حمایتی عبور کند و به سمت بخش های بیمه ای برود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان تهران با بیان اینکه تا آنجا که می توانیم باید بخش های حمایتی را کوچک کنیم، اظهار کرد: این برای ما ارزش است که مردم به این درجه از عزت و کرامت برسند که از کمک دولت احساس خجالت نکرده بلکه احساس عزت و کرامت کنند.

وی گفت: دولت تدبیر و امید در سال های ۹۶ و ۹۷ در بحث بازنشستگی زودتر از موعد روستاییان و و عشایر، مجاهدت بزرگی انجام داد  و با ۱۲۰۰  میلیارد تومان کسر بودجه ای که بر ما تحمیل می شد پذیرفت که روستاییان را با ده سال بازنشست کند.

ابارشی خاطرنشان کرد: می توانیم بگوییم در کنار سایر خدمات گذشته از جمله مستمری فوت و مستمری از کارافتادگی، امروز طعم شیرین بیمه روستایی و عشایر به روستاییان ما چشانده شد؛ بحث ریالی موضوع مهم نیست بلکه بحث عزت و منزلتی است که اتفاق افتاد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان تهران اظهار کرد: کار دیگری که در مقیاس بازنشستگی انجام دادیم این بود که فیش حقوقی مستمری بگیران به منظور ضمانت بانکی برای دریافت وام ها پذیرفته شود و شخص استاندار و مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی دستور دادند و در شورای اشتغال استان بررسی شد که آن را ابلاغ می کنیم و این مهم تا اندازه زیادی منزلت و کارگشایی ایجاد می کند.

ابارشی ادامه داد: طبق دستور استاندار باید تا پایان سال حداقل ۲۴ هزار جذب داشته باشیم و این تعداد یعنی اندازه ۱۲ سال کارکردی که تا به امروز داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ کل بیمه شده جدید استان تهران ۱۴۰۰ نفر بوده که در سال ۹۶ به ۴۵۰۰ رسید و امسال نیز در حال نزدیک شدن به ۶۰۰۰ نفر هستیم که حرکت و جهش خوبی است اما می خواهیم جهشی کنیم که استان تهران را به جایگاه اصلی و مردم را به حقشان برسانیم.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان تهران اظهار کرد: بر اساس سهمیه تعیین شده شهرستان، ۱۲۰۰ نفر بیمه شده جدید باید در سال ۹۷  داشته باشیم.

ابارشی افزود: مدلی که در شهرستان قدس و فیروزکوه انجام شده و در رباط کریم نیز دنبال می شود، این است که اگر نتوانیم حق بیمه را از محل خود افراد تامین کنیم باید از محل اعتبارات در اختیار، تامین گردد و امیدواریم این مهم در پیشوا نیز ظرف یک ماه این مهم به سرانجام برسد و تا آنجا که می توان از مشارکت خود مردم استفاده کرد و در غیر اینصورت از منابع اعتباری در اختیار به هدف مدنظر رسید.

وی با اشاره اشتغال موقت و حمایتی گفت: پیشوا یکی از دو شهرستان پیشنهادی به عنوان پایلوت برای اشتغال موقت است که در این طرح به مدت ۶ ماه، افراد به صورت کارآموز و یا کارورز به کار گیری و بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان در ماه از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حقوق پرداخت می شود که هم جنبه حمایت از افراد و هم حمایت از مشاغلی را دارد که در شرف ایجاد و راه اندازی هستند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان تهران ادامه داد: سن به کارگیری افراد در این طرح ۲۰ تا ۳۵ سال و بیشتر به سمت اقشار محروم و تحصیلکرده است و مشاغلی که ایجاد می شود می تواند در حوزه های عمرانی، زیرساختی، آموزشی و فرهنگی باشد.

وی افزود: گام اول در این طرح، شناسایی عناوین شغلی است و از دهیاران می خواهم مشاغلی که در اختیار آنهاست و فکر می کنند با ظرفیت های روستا همخوانی دارد را شناسایی و در فرم های مربوطه مشخص و به ما تحویل دهند تا هر چه سریعتر در بحث تصویب، تامین اعتبار و اجرای آن ورود کنیم.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4284
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری