مدیران گرفتار قلیان تذکر بگیرند/ گرایش بالای جوانان به قلیان
تاریخ انتشار : آذر ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۵۴ ب.ظ
 
خطیب جمعه ورامین با بیان این که امروز درصد بالایی از جوانان به قلیان روی آورده اند، خواستار تذکر و مواخذه مدیران گرفتار قلیان در ورامین شد.
 مدیران گرفتار قلیان تذکر بگیرند/ گرایش بالای جوانان به قلیان

به گزارش ندای وارنا؛حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین با اشاره به میلاد حضرت مسیح(ع) گفت: اگرچه بعد از حضرت مسیح، دنیای مسیحیت دچار تحریف شد و از اصول خود فاصله گرفت، اما ما برای حضرت مسیح به عنوان یک پیامبر اولی العظم احترام قائلیم.

وی از علمای مسیحیت و روشنفکران جهان مسیحیت خواست، به تعالیم حضرت عیسی(ع) عامل باشند و گفت: اگرچه انجیل موجود، کتاب اصلی حضرت مسیح(ع) نیست، اما در همین انجیل نیز مطالب اخلاقی فراوان و موعظه های زیادی نهفته است، اما به آن ها عمل نمی شود، قطعا حضرت مسیح خباثت های امروز نظام های سرمایه داری آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورها را نمی پسندد، باید کلیسا در برابر این ویرانگری ها و جنایات موضع بگیرد.

امام جمعه موقت ورامین سپس با بیان این که امروز ایران اسلامی با تکیه به خودباوری در تمامی عرصه ها قدم های جدی برداشته است، گفت: دشمن حق دارد، از ملت ایران عصبانی باشد، چرا که تمام این توفیقات در سایه جهاد، ایستادگی و مبارزه تحقق یافته است.

خطیب جمعه ورامین افزود: در حوزه های بین المللی نیز شاهد اضمحلال روز افزون قدرت استکبار جهانی و آمریکا هستیم، در روزهای اخیز نیز اعلام شد که نیروهای آمریکا از سوریه خارج خواهند شد، آمریکا و اروپا باید بدانند، همان طور که چند دهه قبل در میان ناباوری سیاستمداران دنیا قدرت کمونیستی شوروی از هم فروپاشید، در آینده نه چندان دور نیز آزادگان جهان فروپاشی آمریکا را جشن خواهند گرفت.

وی به سرمایه گذاری آمریکایی ها در حوزه مواد مخدر، قلیان، سیگار و … اشاره کرد و گفت: برخی از مسئولین آمریکایی در تبلیغات انتخاباتی خود گفته اند، باید ایران را با اعتیاد، دود و دخانیات گرفتار و به خود مشغول کرد، امروز متاسفانه و در شرایطی که بسیاری از کارخانجات کشور تعطیل و یا نیمه تعطیل می شوند، اما یک برند سیگار معروف اسرائیلی در ایران شعبه زده است.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: در ۲ سال گذشته ۳۲ میلیون دلار سیگار آمریکایی وارد ایران شده است، این در حالی است که هر شرکت یا کشور که بیش از ۵ میلیون دلار با ایران مبادله کند، توسط آمریکا تحریم می شود، اما در سیگار در ۴۰ سال گذشته تحریم نشدیم و با کمال تاسف دولت سیگار را در ردیف کالاهای با اولویت ارزی نرخ ۴۲۰۰ تومان قرار داده است.

محمودی با بیان این که امروز ۴۰ درصد جوانان به قلیان رو آورده اند، گفت: بر اساس قانون استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است، اما اجرای این قانون را نمی بینیم، در حالی که بیش از ۱۰۰ نوع بیماری سرطان و مرض از دخانیات ناشی می شود.

وی ضمن انتقاد از وجود قلیان سراهای متعدد در شهرستان ورامین نیز گفت: معنا ندارد از هر طرف به شهر وارد می شویم، قلیان سراها به چشم می خورد، به بهانه اشتغال و کسب درآمد در حال نابود کردن جوانان هستیم، برخی مدیران خود گرفتار قلیان هستند که باید مواخذه شده و تذکر بگیرند، در شهری که به عنوان شهر بدون دخانیات مورد توجه قرار گرفته است این وضعیت قابل قبول نیست.

امام جمعه موقت ورامین از شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیاء امر به معروف این شهرستان خواست در این مسئله ورود کنند و افزود: متاسفانه در برابر معضلات اجتماعی و اخلاقی سکوت کرده ایم و به فرهنگ بی توجهیم، در خود خانواده ها نیز دلسوز خود نیستیم و پول و سرمایه را دود و هوا می کنیم.

محمودی گفت: دولت، مجلس و دستگاه قضایی دلسوزانه تر در این حوزه وارد شوند.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 6352
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری