قربانی تأکید کرد:
نگاه درآمدی «ارزش افزوده» به جنوب استان تهران وجود ندارد
تاریخ انتشار : مهر ۳, ۱۳۹۶ ۳:۰۸ ب.ظ
 
مدیرکل امور مالیاتی ارزش افزوده استان تهران در دیدار با رئیس اتحادیه املاک شهرستان ورامین اظهار داشت: نگاه درآمدی به «امور مالیاتی ارزش افزوده» سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا در جنوب استان وجود ندارد.
 نگاه درآمدی «ارزش افزوده» به جنوب استان تهران وجود ندارد

به گزارش ندای وارنا، ابوطالب شیرکوند رئیس اتحادیه مشاوران املاک، نمایشگاه داران اتومبیل، وانت بارها و آژانس های کرایه شهرستان ورامین صبح دوشنبه سوم مهر ۹۶ با باقر قربانی مدیرکل امور مالیاتی ارزش افزوده استان تهران دیدار و گفتگو کرد.

شیرکوند در این دیدار که در خصوص معوّقات مالیاتهای ارزش افزوده مشاوران املاک بود، ضمن تقدیر از پیگیری های ویژه سیدحسین نقوی نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی و همچنین محمدرضا یوسفی فرماندار شهرستان ورامین گفت: این پیگیری ها که به واسطه تعامل سازنده اتحادیه تحت پوشش اینجانب بوده، به نتایج مطلوبی رسیده است که حضور رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران در ورامین و همین دیدار با مدیرکل امور مالیاتی ارزش افزوده استان از ثمراتش است.

وی ادامه داد: متأسفانه در شش ماهه اول سال ۹۶ حدود ۵۰ بنگاه مشاوران املاک شهرستان به دلیل رکود بازار مسکن به تعطیلی و لغو جواز کسب رسیده اند که اجبار در پرداخت معوّقات مالیات ارزش افزوده نباید این رکود و تعطیلی ها را بیشتر از قبل کند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان ورامین تصریح کرد: از چهارم اردیبهشت امسال که این مسئولیت به بنده واگذار شد، مهمترین اقدام را در حل مشکل مالیات ارزش افزوده شهرستان و حتی جنوب استان تهران دیدم که خوشبختانه نتایج خوبی حاصل شد.
وی افزود: نکته مهم این است که دیدگاه اصناف جنوب استان تهران، فرار مالیاتی و عدم پرداخت ارزش افزوده نیست و تقاضای آنها، تسهیل در پرداختها است تا به ورشکستگی یا رکود بیشتر بازار تبدیل نشود.

* نگاه درآمدی وجود ندارد
مدیرکل امور مالیاتی ارزش افزوده استان تهران نیز در ادامه این دیدار بیان داشت: جنوب استان تهران از مناطق محروم و کمتر برخوردار استان است که به همین دلیل از نگاه درآمدی مالیاتی و ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی استان تهران برخوردار نیست و همین امر باعث می شود تا نگاه واقع بینانه و عطوفانه نسبت به اصناف این خطه، به خصوص صنوفی مانند مشاوران املاک در نظر گرفته شود.
قربانی اضافه کرد: توان خرید املاک در ورامین، قرچک و پیشوا اندک است و قشر محروم جامعه به این سه شهرستان و روستاهای تابعه شان گسیل می شوند که بالطبع درآمد اندکی برای مشاوران املاک در بر دارد.

 

* خبر خوش برای مشاوران املاک جنوب استان تهران
وی با بیان مطالب فوق، خبر خوشی نیز برای مشاوران املاک این منطقه داد و گفت: با توجه به پیگیری های مکرر و بی وقفه شیرکوند رئیس اتحادیه شهرستان ورامین، نقوی نماینده مردم در مجلس و یوسفی فرماندار شهرستان ورامین و با عنایت به اختیارات این اداره کل، تسهیلات خاصی برای سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امور مالیاتی ارزش افزوده استان تهران اضافه کرد: این تسهیلات شامل بخشودگی ویژه جرائم ارزش افزوده بنگاه های تحت پوشش اتحادیه املاک و همچنین قسط بندی پرداخت مالیاتهای ارزش افزوده از سال ۱۳۸۹ تا پایان سال ۱۳۹۵ خواهد بود.
وی بیان داشت: البته دو نکته مهم وجود دارد که اولین آنها درخصوص بخشودگی جرائم این است که بنگاه ها باید از سال ۹۴ به بعد دارای کد اقتصادی باشند و دومین مورد این است که اگر اسناد و مدارکی درخصوص درآمدها ارائه نشود، نمی توان در خصوص بخشودگی جرائم، کار خاصی انجام داد.
قربانی افزود: طبق قانون مصوب سال ۱۳۸۹ و همچنین رأی دیوان عدالت اداری، خدمات اموال غیرمنقول شامل مالیات ارزش افزوده می شود و مشاوران املاک باید این مالیات را پرداخت کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه پیگیری های مسئولان ارشد شهرستان ورامین باعث اقدام مثبت در خصوص شهرستانهای همجوار نیز شده است و اداره کل امور مالیاتی ارزش افزوده استان تهران نیز با این نگاه موافق است و سعی در رفع مشکلات بنگاههای املاک و بالطبع مردم شریف این سه شهرستان دارد.

 

* تقدیر از حمایت مناطق محروم و کمتر برخوردار
در پایان این دیدار، شیرکوند رئیس اتحادیه مشاوران املاک، نمایشگاه داران اتومبیل، وانت بارها و آژانس های کرایه شهرستان ورامین از حمایت ویژه اداره کل امور ملیاتی ارزش افزوده استان تهران تقدیر کرد و یادآور شد: این حمایت اداره کل از مناطق محروم و کمتر برخوردار در جنوب استان تهران باعث افزایش مشارکت اصناف در پرداخت به موقع مالیاتها و همچنین ارزش افزده خواهد شد.
گفتنی است، در این دیدار یک ساعته که در محل اداره کل امور مالیاتی ارزش افزوده استان تهران انجام شد، عبدالله بهرامی نماینده مالیاتی اتحادیه نیز حضور داشته و به بیان نکات کارشناسی و اظهار نظر در خصوص تسهیل امور مالیاتی ارزش افزوده و نقش پر رنگ اصناف در تقویت بنیه مالی دولت تدبیر و امید پرداخت.

کد مطلب: 2226
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری