همایش تجلیل از مادران بیش از دو شهید ورامین برگزار شد
تاریخ انتشار : مهر ۵, ۱۳۹۶ ۱۰:۴۸ ب.ظ
 
همایش تجلیل از مادرانی که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس دو یا چند فرزند شهید تقدیم اسلام کرده اند برگزار شد.
 همایش تجلیل از مادران بیش از دو شهید ورامین برگزار شد

به گزارش ندای وارنا به نقل از ایرنا، در این مراسم که روز چهارشنبه همزمان با هفته دفاع مقدس در سالن همایش های شهرداری ورامین برگزار شد ، از ۲۰ نفر از مادرانی که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس دو یا چند فرزند شهید را تقدیم اسلام کردند تجلیل به عمل آمد.

فرماندار ورامین در این مراسم گفت: مادران شهید اسوه صبر و استقامت هستند و به راستی نام مادران بهشتی زیبنده مادرانی است که در راه دفاع از ارزش های اسلامی، از ثمره زندگی خویش گذشتند.
وی افزود: مادران بهشتی به واسطه ایمان و عمل صالح، اسباب ورودشان به بهشت فراهم شده است و نباید کاستی های دنیوی و کم کاری برخی از مسئولان را با موقعیتی که به دست آورده اند مقایسه کنند.
وی اظهار کرد: مادران و همسران شهدا با جهاد در راه خدا ، با ارزش ترین دارایی خود که همان فرزند و همسرانشان است تقدیم راه خدا کردند و یقین جزای نیکوکاری آنان بهشت برین است.
محمدرضا یوسفی تصریح کرد: شما با پشت پا زدن به ندای نفس، از رسول خدا و ولی امر اطاعت کرده و از وابستگی های دنیایی دل کندید و یقینا مردم و مسئولان نیز در مقابل وظیفه دارند تا احترام خانواده معظم شهدا را که همان تکریم آیات الهی است حفظ کنند.
وی با اشاره به این که رزمندگان اسلام با حرکت در مسیر قیام عاشورا، از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند افزود: همه وظیفه دارند تا در ماه محرم، علاوه بر اقامه عزای حسینی، فلسفه وجودی قیام عاشورا را درک و ابعاد مختلف آن را در جامعه تبیین کنند و این مهم را باور داشته باشند که به فرموده امام راحل، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است.
یوسفی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدفع حرم، شهید حججی افزود: این جوان سربریده شیعه ، با اقتدا بر مولای خویش، جانش را در راه دفاع از حریم اهل بیت و کشور فدا کرد و سربلندی را به کشور هدیه داد.
وی تصریح کرد: امروز جوانان بسیاری مانند شهید حججی جان خود را فدای کشور، انقلاب و اسلام می کنند و اجازه نمی دهند که راه امام حسین (ع) که احیاء کننده اسلام ناب محمدی است بی رهرو باقی بماند.
در پایان این مراسم ، ضمن تجلیل از مقام مادران شهیدی که دعوت حق را لبیک گفته اند ، از ۲۰ مادر شهیدی که دو یا چند فرزند شهید تقدیم اسلام کرده اند تجلیل به عمل آمد.
مردم دشت ورامین در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، یک هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم اسلام کرده اند.

کد مطلب: 2245
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری