فرمانده انتظامی شرق استان تهران خبر داد؛
کاهش ۲۳ درصدی وقوع قتل در شرق استان تهران
تاریخ انتشار : مهر ۱۳, ۱۳۹۷ ۸:۲۹ ب.ظ
 
فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: طی سال جاری شاهد کاهش ۲۳ درصدی وقوع قتل در شرق استان تهران بودیم.
 کاهش ۲۳ درصدی وقوع قتل در شرق استان تهران

به گزارش ندای وارنا؛سردار عبدالرضا ناظری به مناسبت هفته ناجا در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان گفت: ملت ایران با شکست دادن تحریم ها سیلی دیگری بر صورت استکبار جهانی خواهد زد، فرمایشات مقام معظم رهبری قوت قلبی برای آزادیخواهان جهان بود و آب پاکی را روی دست مستکبران جهان ریخت.

وی با اشاره به برگزاری همین اجتماع توسط سپاه محمد رسول الله( ص) در ورزشگاه آزادی در دهه ۶۰ گفت: پیروزی های پشت سر هم و مستمر در جبهه های نبرد حق علیه باطل پس از تجمع سال ۶۰ رقم خورد و اجتماع دیروز نیز ان شاء الله تحریم های دشمنان را با شکست مواجه خواهد کرد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران نظم و امنیت را ۲ مقوله مهم و گسترده دانست و افزود: در تامین امنیت حضور مردم به ویژه نهاد خانواده نقش مهمی دارد، شعار هفته ناجا « پلیس مقتدر، امین مردم» است، شاخص های پلیس مقتدر و اقتدار پلیس بسیار پر اهمیت است، امروز سربازی ولایت مدال افتخاری برای نیروی انتظامی است، تبعیت از ولایت فقیه رمز موفقیت و اقتدار پلیس است.

وی دومین شاخص پلیس مقتدر را شهدای گران قدر نیروی انتظامی دانست و افزود: بیش از ۱۳ هزار شهید نیروی انتظامی، که بیش از ۱۲۰ شهید متعلق به شرق استان تهران است، سند افتخار نیروی انتظامی هستند، در همین سال جاری نیروی انتظامی ۳۲ شهید برای برقراری نظم و امنیت تقدیم نظام اسلامی کرده است، خدا را سپاس می گوییم، که درب شهادت در ناجا همچنان باز است.

ناظری سومین شاخص پلیس مقتدر را مردم ولایتمدار دانست و گفت: امروز پلیس در دل مردم است و مردم همواره پشتوانه پلیس هستند و رویکرد پلیس مردم محوری و جامعه محوری است و مردم با مشاهده پلیس احساس امنیت و آرامش می کنند و کلانتری ها و پاسگاه ها مامن مردم است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: چهارمین شاخص پلیس مقتدر وجود نیروهای مومن، ولایی و عاشق خدمت و سخت کوش در ناجا است، پلیس در تمام صحنه های فتنه ۸۸ و دی ماه سال گذشته حاضر بود.

دستگیری ۳ قاتل در ورامین طی سال جاری

وی به حضور پلیس در تجمعات مردمی نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که مردم مطالبات برحق را مطرح می کردند، پلیس در کنار آن ها بود، اما پلیس با اقتدار با کسی که قصد ایجاد کوچک ترین خدشه در نظم و اقتدار داشت برخورد می کرد، پلیس با تکیه بر دانش، علم و ایمان خود امنیت و نظم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را فراهم کرد و با روحیه انقلابی در تمام صحنه ها حضور داشت.

ناظری روحیه جهادی پلیس را مورد اشاره قرار داد و گفت: پلیس کوچک ترین تردیدی در گرد و غبار فتنه و در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی نداشت و همواره در خط ولایت برای تامین نظم و امنیت مردم تلاش کرد.

وی گفت: اقتدار پلیس توام با عدالت و مهربانی است، پلیس در مقابل مهاجمین، دشمنان و اخلال گران با اقتدار و بصیرت می ایستد و امین مردم است.

رییس پلیس شرق استان تهران با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس در این منطقه گفت: نیروی انتظامی شرق استان تهران در ۷ شهرستان و با مرکزیت ورامین توانست ۲ مورد آدم ربایی را ناکام بگذارد، یکی از این آدم ربایی ها هم زمان با مسابقه ایران- پرتقال در جام جهانی بود، که کم تر از ۷۲ ساعت این آدم ربایان را در استان های دوردست دستگیر کرده و گروگان ها را آزاد کردیم و در مورد دوم کم تر از ۳ ساعت آدم ربایان را دستگیر کرده و پیرمردی که برای خرید احشام آمده بود آزاد شد.

ناظری اضافه کرد: با افرادی که در نظم و امنیت مردم اخلال ایجاد کردند، برخورد قاطعی داشتیم و در پرونده های قتلی که بیش از ۱۸ سال گذشته رخ داده بود، مختومه شده و قاتلان تحویل قانون شدند، که در سال جاری ۳ قاتل در ورامین دستگیر شدند، با برخوردهای مقتدر با این افراد بیش از ۲۳ درصد کاهش قتل داشتیم.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4343
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری