- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

آئین غبار روبی حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) پیشوا برگزار شد

به گزارش ندای وارنا؛ در این مراسم معنوی که روز چهارشنبه باحضور زائران، مجاوران و مسئولان استان تهران و شهرستان پیشوا برگزار شد، ضریح مطهر امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا (ع) غبار روبی و با گلاب شستشو داده شد.

در ابتدای این مراسم، عاشقان خاندان عصمت و طهارت با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) ضمن قرائت قرآن و زیارت عاشورا عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار نشان داده و پس از زیات مضجع این امامزاده واجب التعظیم، ضریح مطهر را شستشو و غبار از گوشه و کنار آن زدودند.

آئین غبار روبی حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) پیشوا برگزار شد [1]

در این آیین نذورات مردمی داخل ضریح جمع آوری و پس از شمارش جهت انجام امور جاری صحن مطهر امامزاده (ع) به تولیت آستانه تحویل شد.

حضرت امامزاده جعفر(ع) فرزند بلافصل امام موسی کاظم و بردار امام رضا (ع) می باشد که صحـن وی در شهرستان پیشوا واقع شده است.

آئین غبار روبی حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) پیشوا برگزار شد [2]

امام زاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) پس از آنکه حضرت امام رضا دعوت مأمون الرشید را پذیرفت و از مدینه راهی شهر طوس شد، همانند آن حضرت با کاروانی به سرپرستی خود و با حضور فرزندان و فرزند زادگان حضرت امام موسی کاظم همچون ابراهیم و ابوالجواد از بغداد رو به ولایت خراسان نهاد.

آن حضرت و دیـگر همراهان در ناحیـه ساوجبلاغ با سپاهیان مأمون درگیر شدند و در این درگیری حضرت حسن بن موسی الکاظم شهید شده و به برخی دیگر از همراهان آن حضرت، جراحاتی وارد شد و پس از این پیکار با فرا رسیدن شب، همگی در اطراف این منطقه پراکنده شدند.

آئین غبار روبی حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) پیشوا برگزار شد [3]

حضرت جعفر بن موسی الکاظم(ع) که در این درگیری مجروح شده بود، در روستای سناردک شهرستان پیشوا، در منزل جلال الدین ، بر اثر شدت جراحات وارده در تاریخ ۱۵ جمادی الثانی سال ۲۱۷ هجری قمری شهید و در گورستان محل، مدفون شد.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.