- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

آب شرب مردم دشت ورامین باید از سد ماملو تأمین شود

به گزارش ندای وارنا؛ [1]  حسین نوش آبادی بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری ورامین که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه امنیت، رفاه و عدالت سه محور مهم در زندگی انسان محسوب می‌شوند اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولین باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا این سه محور محقق شود.

نوش آبادی با بیان اینکه تعلقات حزبی و شخصی سدی برای خدمتگزاری صادقانه به حساب می‌آید گفت: به عنوان نماینده مردم این موارد را از خود دور کرده و بدون هیچ تعلق شخصی خدمت خواهم کرد.

وی بیان داشت: در شهرستان ورامین بیشترین مراجعه افراد برای کار بوده است که امیدواریم با راه اندازی واحدهای تولیدی راکد حجم زیادی از این بیکاری‌ها برطرف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اجرای حمل و نقل ریلی و اتصال به شبکه متروی تهران را از مطالبات بر زمین مانده مردم دشت ورامین دانست و عنوان داشت: مترو موضوعی است که سال‌ها قبل اجرای آن به عنوان مترو آغاز شد و با انحراف از مسیر اجرا، نتوانست نیاز مردم این ۳ شهرستان را برطرف کند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: آب شرب و کشاورزی از دیگر مشکلات این منطقه به حساب می‌آید چرا که سد ماملو با هدف تأمین آب موردنیاز دشت ورامین در حوزه کشاورزی و شرب احداث شد ولی حین اجرا، بخش‌های دیگری از آب آن استفاده کردند، آب شرب مردم این سه شهرستان باید از سد ماملو تأمین شود و با اجرای فاز دوم خط انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین، بسیاری از نیازهای کشاورزی این منطقه به آب برطرف و از پیشروی فرونشست زمین جلوگیری خواهد شد.

نوش آبادی با اشاره به کمبود بیمارستان در دشت ورامین اظهار داشت: پیشوا بیمارستان ندارد و ۲ بیمارستان موجود در ورامین برای پذیرش بیماران کافی نیست.