- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

آتش‌سوزی موتور سیکلت علت حریق در پمپ بنزین پیشوا

به گزارش ندای وارنا؛ [1]   مجید اصغری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: آتش‌سوزی دیروز  پمپ بنزین، ناشی از آتش گرفتن یک‌موتور سیکلت بود که راکب آن ایمنی را رعایت نکرده بود.

وی افزود: هنگام سوخت گیری یک‌دستگاه موتور سیکلت، سبب ریزش بنزین به روی شمع شده که حریق ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری پیشوا ادامه داد: به هیچ عنوان پمپ بنزین آسیبی ندید و همان لحظه به فعالیتش ادامه داد و موتور دچار آسیب شد.

اصغری تأکید کرد: رانندگان باید توجه داشته باشند زمانی که وارد جایگاه پمپ بنزین می‌شوند حتماً وسیله نقلیه خود را خاموش و با گوشی همراه صحبت نکنند.

وی بیان کرد: روشن گذاشتن خودرو هنگام سوخت‌گیری یکی از مهم‌ترین دلایل آتش‌سوزی در پمپ‌بنزین‌های سراسر دنیا است، وقتی موتور ماشین روشن باشد، یعنی اجزای مختلف آن در حال کار کردن هستند و تماس مداوم این اجزا با هم ممکن است جرقه‌ای ایجاد کند و برخورد بخار بنزین با این جرقه به آتش‌سوزی منجر شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری پیشوا در پایان گفت: تحقیق‌های مختلف نشان داده است که سیگنال‌های که هنگام مکالمه با تلفن همراه وارد فضا می‌شوند، می‌تواند با بخار بنزین ترکیب شود و انفجار مهیبی را به وجود بیاورد.