- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

آغاز مرحله دوم نظارت بر فروشگاه های زنجیره ای قرچک

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حمید رضا تاجیک گفت در خصوص شرایط بازار و خرید و فروش در شهرستان قرچک گفت:  دولت سعی دارد شرایط تخصیص ارز را مدیریت کند  اما  برخی مفاسد و بی نظمی ها موجب شده که  عملا ارزهای دولتی سر از بازار ازاد در بیاورد و کالاهای مهم و اساسی با  ارز ازاد خریداری شود و در بسیاری از موارد نیز   کالاها با ارز دولتی ۴۲۰۰ خریداری اما با قیمت  ارز ازاد به عرضه می شود.

وی بیان داشت: در ماه اخیر قیمت  کالاهای اساسی دیگر رشد نداشت اما نسبت به ابتدای  سال  گران شد که قدرت مردم برای خرید را کاسته و موجب رکود در مغازه ها و خرده فروشی شده است.

رییس اتاق اصناف قرچک در ادامه بیان داشت: در این شرایط  برخی تخلفات  از جمله احتکار، کم فروشی و گران فروشی نیز  تشدید می شود که خوشبختانه در قرچک با همکاری کسبه و مغازه داران و مردم  تخلفات صنفی رشد نداشته است.

وی با اشاره به آغاز دور دوم نظارت بر  فروشگاه های زنجیره ای گفت: تاثیر فروشگاه های زنجیره ای بر  کل واحدهای صنفی بسیار زیاد است و از این جهت  نظارت و بازرسی در  دستور کار اصناف قرچک قرار گرفته است.

تاجیک بیان داشت: در این بازرسی ها کم فروشی، عدم نصب قیمت و گرانفروشی بررسی می شود و بیش از ۲۰ فروشگاه زنجیره ای مطرح کشوری و استانی در شهرستان قرچک شعبه دارند که برای فعالیت نوع مجوز انها با خواربار فروشی ها و سوپر مارکت ها تفاوت دارد.

منبع:مهر

انتهای پیام/