- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

آغاز همایش بزرگ «پیشوای قیام»

به گزارش ندای وارنا؛ [1]  همایش بزرگ «پیشوای قیام» با حضور ۱۱۰ چهره فرهنگی کشور با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در حرم مطهر حضرت جعفربن موسی ع شهرستان پیشوا آغاز به‌کار کرد.

امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: امروز به یاد قیام ماندگار سال ۴۲ همایشی با عنوان «پیشوای قیام» با حضور ۱۱۰ چهره فرهنگی کشور در زمینه‌های شعر و ادبیات، رسانه، انیمیشین و غیره آغاز شد که به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری افزود: ۵۷ سال از قیام خونین ۱۵خرداد ۴۲ می‌گذرد که این قیام تاریخی به وسیله مردم با اعتقاد انقلابی و با بصیرت خاص آن دورانی شروع شد.

وی گفت: مردمی که با داس، بیل و با ادوات زمان کشاورزی از سر زمین‌های کشاورزی، از کوچه و بازارهای خودشان بدون هدایت هیچ جریان سیاسی و هدایت شخص خاصی بخاطر دفاع از مرجعیت و رهبری حرکت کردند که به لطف خدا موفق هم شدند.

امام جمعه پیشوا گفت: امروز درس بزرگی که می‌توانیم از قیام ۱۵خرداد بگیریم این است که پای اعتقادات و مرجعیت‌مان بایستیم و همواره پشتیبان رهبری باشیم.

فرماندار پیشوا هم این قیام را یادگاری از پیوند معنوی توده‌های عظیم مردم کشور ما دانست و افزود: پانزده خرداد واکنشی از احساس عمیق مذهبی ملّت ایران، نمایشی از به پا خاستن مردمی که می‌خواستند ظلم و ستم را از بُن بر کنند و تجسّمی از تاریخ اسلام و درجه‌ای برای سنجش فداکاری و از خودگذشتگی انسان‌هایی است که به دنبال آرمان الهی حرکت می‌کنند.

عباسی گفت: تفاوتی که نگاه و اعتقاد مردم ما به خصوص مردم پیشوا با سایر نقاط دیگر و حتی جهان در حال حاضر دارد آموزه‌هایی است که از مکتب امام(ره) و اسلام عزیز دریافت کرده بودند.

نام پیشوا همیشه به‌عنوان دیار ۱۵ خرداد مطرح است، مردمی که در قیام‌ ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن بر تن کرده و نام خود را به نام شهید و آزادگان‌ راه دین در تاریخ ایران اسلامی ثبت و به یادگار گذاشتند.

 ۵۷ سال پیش در ۱۵ خرداد سال ۴۲، هزاران کفن پوش از شهرستانهای پیشوا و ورامین در اعتراض به دستگیری امام خمینی (ره) به سمت تهران حرکت کردند و نقطه آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی را رقم زدند.