- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

آموزش‌های مهارتی به عنوان عامل اصلی اشتغال پایدار مورد توجه مسئولان باشد

به گزارش ندای وارنا؛ فاضل کارخانه روز یکشنبه در جلسه شورای مهارت آموزی شهرستان پاکدشت اظهار داشت: نیازسنجی مهارت باید در شورا با توجه به داشته ها و ظرفیت‌ها مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد تا ارائه آموزش های مهارتی در راستای اشتغال هدایت شود.

وی افزود در راستای مهارت آموزی باید در شهرستان نیازسنجی و در این راستا استعداد یابی و بازار یابی و زمینه را فراهم کنیم که به واسطه آموزش درست، افراد لایق و آموزش دیده وارد بازار کار شوند.

این مسئول تاکید کرد: راه ما سند جامع مهارت و بهتر است همه طرح های شهرستان پیوست مهارتی داشته باشد.

کارخانه خاطرنشان کرد: ارائه آموزش های متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان لازمه آموزش ها در مسیر صنعت به جهت وجود شهرک ولکه های صنعتی شهرستان، صنعت گردشگری و همچنین توسعه ظرفیت‌های کشاورزی و گلخانه ای روستا و تنوع بخشی بر محصولات قابل ارائه در هر روستا است که با برنامه ریزی وتقسیم وظایف ادارات مرتبط محقق می شود.

فرماندار پاکدشت با اشاره به ظرفیت‌ و آمادگی تحول در شهرستان، گفت: امروزه مردم و مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که صرفا داشتن مدرک تحصیلی، تاثیری در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال ندارد ،لذا باید به مهارت آموزی برای تحول در اقتصاد و شرایط اجتماعی توجه و نگاه ویژه داشت.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌ روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر در اولویت قراردادن این مهم در راس کارهای ادارات شهرستان تاکید کرد و افزود: بکارگیری چهار راهبرد مقام معظم رهبری در انتخابات از قبیل مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت ضامن برگزاری انتخاباتی سالم است و تمام ادارات باید این چهار راهبرد را با جدیت دنبال کنند که مشارکت حداکثری، رقابت سالم و با امنیت کامل را در انتخابات شاهد باشیم.

جلسه شورای مهارت آموزی شهرستان پاکدشت با حضور روسای ادارات فنی و حرفه‌ای، تعاون ،کار و رفاه اجتماعی،اتاق اصناف و روسای اتحادیه های مرتبط و دیگر اعضای جلسه به منظور آموزش جواز کارگاهی و بین کارگاهی در صنایع، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و آموزش دوگانه، بررسی موضوع ماده ۱۳ قانون نظام صنفی ویژه اتحادیه ها و صنوف، طرح سایر موارد مرتبط با جلسه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.