- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

اجرای۴پروژه آبخیزداری بااعتبار۲۸میلیاردی در حوزه های آبخیز تهران

به گزارش ندای وارنا؛ [1]وحید انصاری صبح یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف کنترل سیلاب و رسوبات در سرشاخه های حوزه های آبخیز بالا دست شمال غرب تهران ۴ پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال که از محل اعتبارات مدیریت بحران و استانی تأمین شده به مرحله اجرا درآمده است.

انصاری در ادامه افزود: این پروژه ها در حوزه های آبخیز کن، وردیج و واریش و زیر حوزه های آبخیز امام زاده داود، کشار، سولقان و سنگان و در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث و مرمت سازه های سنگی ملاتی و گابیونی و به حجم ۱۰ هزار مترمکعب انجام شده است.

وی بیان داشت: از آنجایی که این زیرحوزه ها به شهر تهران مشرف می باشند از همین رو در اثر بارش های شدید و یکباره، سیلاب به همراه رسوبات تهدیدی جدی را برای شهر تهران رقم می زند که اجرای پروژه هایی از این دست تأثیر زیادی در کنترل سیلاب و کاهش آسیب ها و تخریب های ناشی از آن داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تهران اقدامات آبخیزداری را اقداماتی زیر بنایی برای توسعه کشور دانست و به برخی از مزایای این اقدامات اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات آبخیزداری علاوه بر کنترل سیلاب و فرسایش خاک موجب تقویت سفره های آب زیر زمینی و پوشش گیاهی می شود.

منبع : مهر

انتهای پیام/