- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در کتابخانه‌های عمومی قرچک

همزمان با هفته پایانی مهر و روزهای ابتدایی آبان ماه، برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی به همت کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک برگزار شد و مورد استقبال اعضاء و کتاب دوستان قرار گرفت.

برگزاری نشست معرفی و بلندخوانی کتاب “شش گام برای مقابله با افسردگی(بدون مصرف دارو) ” در کتابخانه عمومی شهید مطهری

به مناسبت هفته بهداشت و سلامت روان و با هدف آگاهی بخشی و ارتقا سلامت روان در نوجوانان؛ نشست معرفی و بلند خوانی کتاب “شش گام برای مقابله با افسردگی(بدون مصرف دارو) ” نوشته استفن‌اس ایلاردی ترجمه علی علی‌پناهی با حضور فعال اعضای نوجوان در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان قرچک برگزار شد.

گفتنی است این کتاب در سه بخش عمده به قلم آمده است: بخش اول آشنایی با افسردگی، بخش دوم شش گام برنامه جامع مقابله با افسردگی و بخش سوم تحول را آغاز کنید. در کتاب حاضر مؤلف از تغذیه سالم، مدیریت افکار، تمرینات ورزشی مخصوص، استفاده از نور مناسب، ارتباط و تعامل با دیگران و خواب مطلوب به عنوان شش گام مقابله با افسردگی بدون استفاده از دارو نام برده و به توضیح تفصیلی هر کدام از این ۶ گام پرداخته است.

برگزاری نشست جمع خوانی کتاب واجرای مسابقه کتابخوانی در کتابخانه عمومی اقبال لاهوری

به همت ام لیلا رفیع پور مسئول کتابخانه و به مناسبت هفته سلامت، نشست معرفی و جمع خوانی کتاب ” خود مراقبتی در ناخوشی های جزئی ” با حضور فعال اعضاء در کتابخانه عمومی اقبال لاهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما؛ در ابتدای نشست رفیع پور مسئول کتابخانه کتاب خود مراقبتی در ناخوشی های جزئی نوشته برایان میورت را به اعضاء معرفی و در ادامه همراه با اعضاء کتاب را بازخوانی کردند ودر پایان در مسابقه کتابخوانی شرکت نمودند.

برگزاری جلسه آموزش «کنترل خشم» در کتابخانه عمومی شهید مطهری

جلسه آموزشی «کنترل خشم» با حضور تعدادی از اعضای علاقه مند در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان قرچک برگزار شد.
فاطمه علیدادی کارشناس شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه مدیریت و کنترل خشم یکی از مهم ترین مهارت هایی است که باید بیاموزیم، اظهار داشت: راهکارهایی وجود دارد تا بتوانیم به خود و اطرافیانمان زمانی که دچار خشم می‌شویم کمک کنیم. همه ما در لحظه عصبانیت منطق و هوشیاری لازم را از دست می‌هیم و خود را محق می‌دانیم اما کمی بعد با آثار نامطلوب ابراز خشم کنترل نشده‌ روبه رو می‌شویم که حداقل، عذاب وجدان و پشیمانی است.

وی در این جلسه به ارائه برخی از راهکارهای کنترل خشم همچون شناسایی نشانه های بروز خشم، بیان احساسات منفی به جای به نمایش گذاشتن آنها، شناسایی زمان بروز خشم، ترک موقعیت، بیان علت ناراحتی پس از فرونشاندن خشم، نوشتن روی کاغذ، پیاده روی و انجام فعالیت های بدنی، قضاوت نکردن، رعایت انصاف، بخشش و عدم کینه توزی، شوخ طبعی برای خالی کردن فشار عصبی، تمرین تمدد اعصاب و اهمیت سنجی موضوع مورد مشاجره پرداخت.

جمع خوانی کتاب “مبانی روان‌شناختی افسردگی و روش‌های مقابله و درمان موثر” در کتابخانه عمومی شهید مطهری

به همت کتابداران کتابخانه، نشست معرفی و جمع خوانی کتاب “مبانی روان‌شناختی افسردگی و روش‌های مقابله و درمان موثر” نوشته غلامعلی افروز با حضور فعال اعضای نوجوان در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان قرچک برگزار شد.

در ابتدای این نشست کتاب حاضر توسط علی کرم کرمی مسئول کتابخانه معرفی شد، سپس هریک از اعضاء صفحاتی از کتاب را جمع خوانی کردند و در پایان درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

بازدید دانش آموزان ابتدایی دبستان جهاد از کتابخانه شهید مطهری

در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ترغیب به مطالعه، تعدادی از دانش آموزان پایه سوم مدرسه پسرانه جهاد به همراه معلمان خود از بخش کتابخانه شهید مطهری بازدید کردند.

در این بازدید دانش آموزان با بخش های مختلف کتابخانه آشنا شدند، سپس نحوه استفاده از کتاب های مرجع وکتاب های رده سنی توسط کتابداران کتابخانه توضیح داده شد. همچنین شرایط عضویت و برنامه های فرهنگی در کتابخانه برای آنان تشریح شد.

انتهای پیام/س