- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

اجرای طرح مسجد، مدرسه و منزل بانام شهید محمدی در هفته دفاع مقدس

به گزارش ندای وارنا؛ [1]علی‌اصغر شهیری در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان قرچک بابیان اینکه ۴۰ برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس در این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: در جنگ هشت سال دفاع مقدس ۸۸ شهید مسیحی، ۹ شهید زرتشتی، ۱۶ شهید کریمی، ۱۸۵۵ شهید با ملیت عراقی، ۳۱۴ شهید با ملیت افغانستانی، ۲۹ شهید از دیگر ملیت‌ها و مابقی شهدا از ایران اسلامی در این جنگ تحمیل‌شده حضورداشته و شهید شدند.
وی افزود: رزمایش سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) در سراسر کشور برنامه‌ریزی‌شده است و هر استانی در یک روز این برنامه را اجرا می‌کند، رزمایش استان تهران با حضور مقام معظم رهبری در ورزشگاه یک‌صد هزارنفری برگزار می‌شود که ۶۰۰ نفر از رزمندگان و بسیجیان قرچک با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت خواهند کرد.
فرمانده سپاه ۱۵ خرداد شهرستان قرچک بیان داشت: فضای مدارس و دانشگاه‌ها باید فضای دفاع مقدس و ارزشی شود و نسل جوان ما از این ارزش باخبر و آشنا شوند.
وی تصریح کرد: طرح مسجد، مدرسه و منزل بانام شهید بهنام محمدی ثبت‌شده است که در هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان قرچک اجرا خواهد شد.
شهیری گفت: برنامه شعر و خاطره گویی روایان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با همکاری سپاه ۱۵ خرداد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کانون فرهنگی ملائک در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری همایش بزرگ زنان عاشورایی در قرچک خبر داد و افزود: در این همایش از بانوانی که دوران دفاع مقدس به‌عنوان پشتیبان جبهه‌های حق علیه باطل کمک می‌کردند تجلیل خواهد شد و این مراسم هم الگویی شود برای دختران جوان که امروزه در این عرصه فعالیت می‌کنند.
فرمانده سپاه ۱۵ خرداد شهرستان قرچک اظهار کرد: برای اولین بار در هفته دفاع مقدس، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان بالای ۷۰ در صد در سطح شهرستان انجام خواهد گرفت.
گفتنی است جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان قرچک به ریاست بهمن خطیبی فرماندار و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیلی امام‌جمعه، علیرضا جعفری و علیرضا رشیدیان معاونین فرماندار، سرگرد شهیری فرمانده سپاه ۱۵ خرداد، محسن خرمی شریف شهردار و اعضای ستاد با دستور کار برنامه‌ریزی به‌منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

منبع : تهران نیوز