- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

احداث پردیس سینمایی در شهرستان قرچک تا پایان سال عملیاتی می شود

به گزارش ندای وارنا؛ [1]  دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، دکتر نوش آبادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهرستان قرچک، با احداث پردیس سینمایی در شهر قرچک موافقت و دستور آن را صادر کرد.

در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از پیگیری های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و نماینده محترم مردم شهرستان قرچک در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امیدواریم با ایجاد پردیس سینمایی در یک فضای مناسب و مطلوب به رونق فرهنگ و هنر شهرستان قرچک و جنوب شرق تهران کمک کنیم.

صالحی افزود: در انتخاب زمین مناسب باید با دقت نظر بیشتر به تداوم رونق اقتصادی سینما در سالهای آینده توجه کنیم و زمینه کسب در آمد آن مجموعه سینمایی را به صورت مستقل ایجاد کنیم که این بخش از مهمترین بخش های توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر است.

در ادامه این دیدار احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به فقدان سالن سینما در شهرستان قرچک، بیان داشت: احداث پردیس سینمایی در شهرستان قرچک یک ضرورت است که می تواند بخش بزرگی از خلاء کمبود زیرساخت های فرهنگی و هنری جنوب شرق تهران را مرتفع سازد.

جاودانی افزود: ضمن تشکر از حضرتعالی به عنوان سکاندار حوزه فرهنگ و هنر کشور به جهت تامین اعتبار اولیه، امیدواریم روند تسریع احداث و بهره مندی از پردیس سینمایی قرچک ظرف ماه های آینده شکل بگیرد و ما بتوانیم به چشم انداز توسعه پردیس های سینمایی در همه جای استان تهران برسیم.

وی گفت: بر اساس نیاز سنجی های صورت گرفته یکی از مطالبات اولویت بندی شده مردم در شهرستان قرچک حق داشتن سینماست که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم این مطالبه عمومی با همت و هم افزایی همه دستگاه های استان به نتیجه مطلوب برسد.

سپس دکتر حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین و قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به واسطه تلاش های مستمر در حوزه فرهنگ و هنر خصوصا در جنوب شرق تهران بیان داشت: برای شهرستانی با جمعیت قریب به ۳۰۰ هزار نفر جمعیت داشتن سالن سینما یک خواسته کاملا منطقی و به حق است.

نوش آبادی افزود: تخصیص اعتبار لازم  برای ایجاد پردیس سینمایی در شهرستان قرچک در آینده می تواند به عنوان سند روشنی از خدمات مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه شهرستان و استان تهران باشد.

وی گفت: بنده به عنوان نماینده تمام تلاشم را در راستای اختصاص زمین مناسب و جبران کمبود اعتبار احداث پردیس سینمایی را انجام خواهم داد و امیدواریم کلنگ افتتاح و بهره برداری از این پردیس سینمایی ظرف چند ماه و تا پایان سال انجام بگیرد.

گفتنی است در این دیدار فرماندار شهرستان قرچک، شهردار قرچک و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد قرچک نیز حضور داشتند و بحث اختصاص زمین پردیس سینمایی توسط شهرداری قرچک، در جلسات قبلی تامین شده بود که سازمان سینمایی متعهد شد تا دو ماه آینده عملیات اجرائی ساخت این پروژه را با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و  شهرداری قرچک آغاز کند.