- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

ارائه مجوز جدید برای نانوایی آزاد پز در قرچک ممنوع است

به گزارش ندای وارنا؛ [1]بهمن خطیبی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان قرچک اظهار داشت: به خاطر این که از سال ۹۳ تاکنون افزایش قیمت نان در شهرستان نداشته‌ایم و در حال حاضر نانوایان بر اساس نرخ سال ۹۳ نان را عرضه می‌کنند و درآمد آن‌ها جوابگوی هزینه‌هایشان نیست باید فکری به حال فعالان این قشر کرد.

وی افزود: از طرفی عدم افزایش قیمت نان در طی این چند سال اخیر با کاهش وزن چانه نان توسط برخی از نانوایی‌ها جبران می‌شود و به عبارتی عدم افزایش قیمت نان اغلب منجر به بروز این وضع‌شده است.

رئیس کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان قرچک بیان داشت: در حال حاضر با توجه به افزایش نانوایی‌های آزاد پز در سطح شهرستان رقابت لازم بین نانوایی آزاد پز و یارانه‌ای وجود دارد و بر همین اساس و با توجه به نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، از ارائه مجوز جدید برای نانوایی آزاد پز توسط متولی اصلی آن خودداری گردد تا نانوایی‌های قدیمی و دولتی پز شهرستان حفظ شوند.

سرپرست فرمانداری قرچک افزود: نظارت‌ مستمر بر تمامی نانوایی‌های باید در دستور کار فرمانداری، اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت قرار گیرد تا کمیت و کیفیت پخت نان در سطح شهرستان کاهش پیدا نکند.

وی گفت: با توجه به عدم ارسال لیست نانوایان دارای هرگونه جریمه یا جزای نقدی توسط اداره تعزیرات حکومتی، ظرف مدت ۳ روز کاری لیست نانوایان این اداره به فرمانداری ارسال کند.

شایان‌ذکر است در ادامه این جلسه اعضاء حاضر به بیان نقطه نظرات کارشناسی خود درزمینهٔ دستور کار جلسه پرداختند و در آخر پس از بحث و تبادل‌نظر حاضرین در جلسه، تصمیماتی تصویب شد.

گفتی است جلسه کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان قرچک به ریاست بهمن خطیبی سرپرست فرمانداری و با حضور اله بخش حبیبی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، اردستانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، مجید قیصر پناه کارشناس برنامه‌ریزی فرمانداری  و دیگر اعضا برگزار شد.

منبع : مهر

انتهای پیام/