- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

استفاده غیر اصولی از آب‌های زیرزمینی عامل نشست زمین در ورامین

به گزارش ندای وارنا؛ [1]  ‌انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران صبح امروز در مراسم پویش «هر هفته الف. ب. ایران» «ساخت و سازها» و «ساز و کارها» که با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو انجام شد،اظهار داشت: افتتاح طرح آبرسانی به پیشوا از سد ماملو درخواست مردمی بود که به تاخیر افتاده بود و امروز محقق شد، همزمان با این طرح مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی محمود اباد و عملیات اجرایی ۷ و ۸ فاضلاب جنوب تهران نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار تهران در ادامه بیان کرد: این عملیات‌ها نشان می‌دهد که ما در عمل یک رویکرد راهبردی و جامع نگر را برای استان تهران و به ویژه جنوب شرق استان در برنامه‌های وزارت نیرو در نظر گرفتیم.

وی بیان کرد: اگر امروز نشست زمین در دشت ورامین اتفاق افتاده است به علت بهره برداری بی رویه از آب‌های زیرزمینی بوده و این که ما یک نگاه کلان نداشتیم که اگر ۳۳۰ میلیون متر مکعب در سال فاضلاب را تصفیه کنیم و در آب‌های کشاورزی استفاده کنیم و چاه‌ها را ذخیره می‌کردیم می‌توانستیم از فرونشست جلوگیری کنیم، برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی نگاه علمی و تخصصی بود که توانست تدوام پیدا کند.

محسنی بندپی تصریح کرد: امیدوارم «پویش همه با هم» برای تأمین زیرساخت‌ها و نگاه به معیشت و شرایط کنونی که با کرونا کمی نگران کننده شده تداوم یابد اما باید در نظر گرفت که جامع نگری وزارت نیرو متوقف نشده است و نباید به بهانه کرونا از معیشت و افتتاح طرح‌ها غافل شد.

استاندار تهران با تاکید بر ادامه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خاطر نشان کرد: امیدواریم زودتر زنجیره کرونا را شکست دهیم و با مقابله همه جانبه با کرونا روند خدمت و جامع نگری را تداوم بخشیم.