- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

افزایش ۱۵ درصدی تولید گندم در پیشوا طی سال جاری

به گزارش ندای وارنا؛ [1]  حسین عباسی پیش از ظهر شنبه در جریان بازدید از روند تحویل گندم به سیلوها که با حضور معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی و رئیس جهاد کشاورزی در محل سیلو ورامین انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیشوا از قطب‌های کشاورزی استان تهران است و حدود ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت گندم قرار دارد.

عباسی افزود: سال گذشته حدود ۱۸ هزار تن گندم در پیشوا برداشت شد که با توجه به وضعیت مطلوب بارش‌ها و همت کشاورزان و مجموعه جهاد کشاورزی این میزان در سال جاری ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته امسال حدود ۲۱ هزار تن گندم از مزارع پیشوا برداشت می‌شود که تاکنون حدود ۸۰۰ تن جهت ذخیره‌سازی تحویل سیلوها شده است.

فرماندار پیشوا بیان داشت: با توجه به اینکه گندم قوت غالب مردم است کشاورزان باید با مراقبت و توجه به توصیه‌ها و آموزش‌های جهاد کشاورزی در راستای افزایش کمی و کیفی این محصول استراتژیک ملی تلاش کنند.

عباسی عنوان داشت: از آنجایی که محصول امسال برکت خوبی داشته کشاورزان متدین پیشوا نسبت به پرداخت زکات نیز اهتمام ویژه داشته باشند که برای دلگرم شدن و جبران زحمات کشاورزان و ترغیب آنها جهت تحویل گندم به سیلوهای دولتی، مسئولان امر باید پرداخت مطالبات گندم‌کاران را تسریع نمایند.