- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای رونق گردشگری در قرچک ساخته می‌شود

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در مراسم بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر در عمارت بوم‌گردی محمدحسین خان روستای امین آباد، اظهار داشت: این عمارت باستانی و تاریخی در واقع هم تداعی کننده لذت روستانشینی و عشایری است و هم یادآور هویت تاریخی ملی و حتی مذهبی شهر ماست تا بتوانیم افتخار داشتن چنین شهرستان و روستایی را داشته باشیم.

وی افزود: اگر ما در روستاهای خودمان مکان های تاریخی و عمارت های قدیمی داریم باید دهیاران، شوراها، بخشدار، حوزه معاونت عمرانی فرمانداری از این ظرفیت استفاده کنند و میراث فرهنگی و گردشگری نیز باید بتواند عمارت های تاریخی را هم بازسازی کند و هم هویت تاریخی و فرهنگی شهر که حلقه‌ مفقوده دنیای امروز است را حفظ کند، نباید از فرهنگ گذشته خودمان عقب بمانیم و آنها را فراموش کنیم.

فرماندار قرچک بیان کرد: وقتی ما در چنین مکانی حضور پیدا می کنیم بخشی از مسائل و موارد را تداعی می کند که این به نظر بنده یکی از حرکت های بسیار خوب است که هم روستائیان و هم عشایر ما برگردیم به آن هویت اصلی مان که قطعا راز موفقیت ما هم همین خواهد بود.

خطیبی گفت: اگر در حوزه گردشگری ما می خواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به سویی برویم که از این فرصت ها به درستی استفاده کنیم و اکثر استانها چنین برنامه ای را شروع کرده اند و در حال بازسازی اماکن تاریخی و عمارت های قدیمی هستند.

وی ابراز داشت: این کار، کاری بسیار پسندیده ای است و همه باید کمک کنند تا ان شاءالله این امکان ایجاد شود تا این بازسازی ما هم در منطقه خودمان داشته باشیم چرا که با این کار هم به گردشگری و هم به هویت ملی و اسلامی خودمان کمک کرده‌ایم چون بسیاری از این سازه ها براساس معمار اسلامی ایرانی تاریخی ما بند شده است.

خطیبی در ادامه با اشاره به بزرگداشت روز روستا و عشایر گفت: یکی از مهمترین اهداف دولت، توسعه پایدار روستایی بوده که این مهم را با اجرای طرح‌های متنوع و اعطای تسهیلات عملیاتی کرده است.

وی عنوان کرد: قرچک از شهرستان‌های مهاجرپذیر است که ما باید بتوانیم علاوه بر تأمین زیرساخت‌های زندگی شهری، جاذبه‌های گردشگری را هم در این منطقه تقویت کنیم.

فرماندار قرچک اظهار کرد: حمایت از بوم‌گردی و گردشگری روستایی از جمله برنامه های این شهرستان است که با کمک بخشداری، شوراهای روستایی، دهیاران و اداره میراث فرهنگی محقق می شود.

وی اضافه کرد: امید است که بتوانیم شرایط خوبی برای توسعه گردشگری، توسعه اشتغال و توسعه روستایی در منطقه داشته باشیم و قطعا یکی از معیارهای توسعه کشور ما همین خواهد بود و به این وسیله باید اقدامات خودما را به نحو احسن داشته باشیم.

فرماندار قرچک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۵۰ هزار نفر از عشایر در شهر قرچک بعنوان تولیدکننده دام و گوشت قرمز و همچنین بحث استقرار دام در مناطق روستایی داریم ، باید این زمینه را همه دستگاه ها مخصوصا بانک ها در ارائه تسهیلات و همچنین استفاده از اعتبارات ارزش افزوده محلی و منطقه ای و روستایی برای ایجاد تسهیل داشته باشیم و ما هم از این مهم قطعا حمایت خواهیم کرد.