- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

امنیت تهران به امنیت شهرهای شرق استان تهران گره خورده است

به گزارش ندای وارنا [1] به نقل از مهر، سردار عبدالرضا ناظری، در مراسمی که با حضور جمعی از طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) و کلیه معاونین فرماندهی شرق استان تهران و پرسنل نیروی انتظامی پاکدشت برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: امنیت ملی ما برگرفته از امنیت انسانی است و در بسیاری از کشورهایی که فاقد امنیت انسانی هستند امنیت ملی آنها نیز دچار تزلزل است اما ایران با وجود ولی امر مسلمین به عنوان سکان دار از ضریب امنیت بالایی برخوردار است.

ناظری افزود: امنیت زیر ساخت و بستر ساز تمامی اقدامات و پیشرفت ها است و امنیت اولویت اول کشور است و لذا برخی از علما معتقد هستند که زیرساخت های دیگری باید جهت شکل گیری امنیت وجود داشته باشد، همان زیرساختی که اگر کسی بخواهد کار فرهنگی انجام دهد باید امنیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه پاکدشت یک شهر ویژه است گفت: پاکدشت در شهرهای شرق استان تهران از حساسیت زیادی برخوردار است و امروز افتتاح کلانتری مسکن مهر با جمعیت بیش از ۴۵ هزار نفر در ۶ شهرک تامین امنیت می شود و ۳ تا از کلانتری های پاکدشت در زمان سرهنگ آدینه وند افتتاح شده و ارتقا یافته است و امروز این شهرستان دارای ۸ کلانتری و پاسگاه می باشد و باید بگوییم که امنیت تهران به امنیت شهرهای شرق استان تهران از جمله پاکدشت و قرچک گره خورده است و امنیت تهران، امنیت ملی و امنیت جهان اسلام در ایران می باشد.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با اشاره به اینکه اگر خواهان امنیت پایدار هستیم باید در زمینه امنیت در شهرهای شرق استان تهران سرمایه گذاری کنیم گفت: امنیتی که اکنون در کشور داریم امنیت مطلوبی است و نظام سلطه ۳۸ سال است که با هر حربه ای من جمله جنگ تحمیلی ورود پیدا کرده است که این امنیت را در کشور دچار آسیب و خدشه کند اما نتوانسته است.

ناظری افزود: علما و طلاب در این برهه از زمان با فراهم آوری زیرساخت های فرهنگی و ما به عنوان نیروی انتظامی با در دست داشتن اسلحه و قرار گرفتن در خط مقدم در سنگر حفظ امنیت قرار گرفته ایم و مسئولیت سنگینی بر عهده ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به شهیدان مدافع حرم و شهید حججی بیان داشت: این شهیدان کار فرهنگی بزرگی را در کشور آغاز کرده اند و نگاه خوبی به این شهیدان از طرف اجتماع ومردم وجود دارد و این شهیدان افتخار کشور شده اند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در زمینه امنیت اخلاقی و حفظ ارزش های اسلامی بیان داشت: ما پلیس جمهوری اسلامی هستیم لذا در حوزه حفظ ارزش ها و اخلاقی به بستر سازی و فرهنگ سازی های علما و طلاب بسیار نیاز داریم و ما به دلیل اینکه زیرساخت های مناسب فرهنگی در برخی از موارد را نداشته ایم در برخی از حوزه ها دارای مشکل هستیم.

ناظری در پایان اظهار داشت: علما در برخی از موضوعات از پلیس پیشی گرفته است و این جای بسیار خوشحالی دارد و  امروز باتوجه به شکست هایی که داعش و گروههای تکفیری در سوریه و عراق خورده اند، امنیت در کشور بیشتر و بهتر از قبل احساس می شود و لذا کار فرهنگی و پیوند بیشتر و محکمتر کردن خانواده ها و جوانان با پلیس از جمله کارهایی است که باید توسط شما علما صورت بگیرد چرا که پلیس امروز اقتدار همراه با مروت و محبت است و این پیوند نیاز به فرهنگ سازی بیشتر دارد.