- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

بازدید معاون استاندار تهران از تصفیه خانه فاضلاب پیشوا

به گزارش ندای وارنا ،در این بازدید مدیرعامل شرکت طی سخنانی مراحل ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب پیشوا را تشریح کرد و افزود: ساخت این طرح زیست‌محیطی از تیرماه سال ۹۳ آغاز شد و مطابق برنامه زمان‌بندی و اقدامات انجام‌شده در بخش‌های سازه، تهیه و نصب تجهیزات الکترومکانیکال به‌رغم محدودیت‌های مالی پیشرفت مناسب دارد.

علیرضا کارگری در ادامه بابیان این‌که راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب پیشوا مزیت‌های زیست‌محیطی، بهداشتی و همچنین تعادل بخشی منابع آبخوان منطقه را در پی دارد، افزود: باوجود محدودیت‌های مالی شدید و عدم تخصیص اعتبارات کامل و به‌موقع جهت احداث، تکمیل و بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب پیشوا که داشتیم ولی با تنوع بخشیدن منابع مالی و مشارکت مردمی در پیش‌فروش اقساطی فاضلاب این طرح هم‌اکنون ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مدول اول در بهمن‌ماه سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی با اشاره به پساب تولیدی از تصفیه‌خانه فاضلاب پیشوا، اظهار داشت:۱۱ هزار مترمکعب در شبانه‌روز هم‌زمان با بهره‌برداری مدول اول این تصفیه‌خانه پساب تولید می‌شود که نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد و همچنین پساب تولیدی علاوه بر این‌که درزمینه کشاورزی قابل‌استفاده است در تأمین آب مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز و قابلیت تغذیه آبخوان را دارد وی همچنین از وجود سیستم کنترل هوشمند فاکتورهای کیفی در پساب خروجی خبرداد.

کارگری در پایان جهت تکمیل و بهره‌برداری به‌موقع تصفیه‌خانه فاضلاب پیشوا خواستار حمایت و مساعدت مسئولین شهرستانی و استانی جهت تخصیص کامل و به‌موقع اعتبارات سال ۹۵ شد.

در این بازدید معاون عمرانی استاندار تهران بابیان مسائل و مشکلات دیرینه فاضلاب و محدودیت‌های حوزه آب، بازچرخانی آب را باوجود محدودیت منابع آبی و استمرار خشک‌سالی راهکار مهمی برشمرد و افزود: اجرای طرح فاضلاب و ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب نه‌تنها در جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی مؤثر است بلکه با پساب تولیدی از این تصفیه‌خانه‌ها مشکلات کمبود و محدودیت آب کاهش می‌یابد.

کریمی ضمن ابراز رضایت از عملکرد عوامل اجرایی و رعایت استاندارهای فنی و کیفیت مطلوب تصفیه‌خانه فاضلاب پیشوا و پیشرفت فیزیکی مناسب این طرح، جهت سرعت بخشیدن و تخصیص اعتبارات استانی آن اعلام همکاری نمود.