- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

بانوان کارآفرین استان تهران در ورامین گرد هم جمع شدند

در این همایش که روز دوشنبه در محل فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد، بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار، تجربیات تولید محصولات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین در این همایش گفت: بانوان ایران اسلامی در طی ۴۰ سال گذشته ثابت کرده‌اند که از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف برخوردارند و برای دستیابی به توسعه پایدار و پیشرفت اقتصادی، لازم است تا از نیروی زنان جامعه بهره برد.
سیداصغر تقوی افزود: مهمترین اصل در این که بتوان از ظرفیت بانوان استفاده کرد این است که بانوان، ابتدا به خودباوری رسیده و توان خویش را محدود به فعالیت‌های خاص نکنند.
وی با اشاره به حمایت ویژه دولت از تولید و اشتغال به ویژه در حوزه روستایی گفت: حمایت‌های دولت از زنان در حوزه تولید و کارآفرینی در موفقیت و پیشرفت زنان کارآفرین ایرانی موثر بوده است.
وی اظهار کرد: زنان کارآفرین شهرستان ورامین در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعت، دامپروری و تولید صنایع دستی و فرش، توانسته‌اند تا گام‌های موثری در تولید و ایجاد اشتغال برداشته و علاوه بر کسب درآمد برای خود و سایر افراد، اقتصاد شهرستان را نیز با رونق همراه کنند.
تقوی با تأکید بر لزوم راه‌اندازی تشکل‌های تعاونی بانوان کارآفرین به منظور رفع مشکلات این حوزه گفت: در حال حاضر ۲۰ صندوق خرد زنان در مناطق روستایی بخش‌های مرکزی و جوادآباد ورامین مشغول به فعالیت است که بیش از ۷۵۰ نفر از بانوان در این صندوق‌ها عضو هستند.
وی تأکید کرد: صندوق اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری، الگوی موفقی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و با هدف توانمندسازی زنان روستایی و فراهم کردن شرایط دسترسی آنها به منابع مالی که به ایجاد اشتغال و تولید درآمد در جوامع روستایی منجر می‌شود، راه اندازی شده است.