- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

بحث اصلی غدیر نظام سازی و شیوه اداره جامعه است

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حسین ظریف منش پیش از ظهر شنبه با حضور در سومین همایش غدیر . بزرگداشت علامه سید شرف الدین عاملی طی سخنانی اظهار داشت: هدف از تشکیل این همایش نگاه بنیاد به تاسی از کلام بزرگان دینی به غدیر و مبحث امامت و ولایت این است.

وی گفت: غدیر یک نقطه عطف تعیین کننده در سرنوشت اسلام است و در این ایام به عناوین مختلف شادی خود را از ولایت امیرالمومنین و مفتخر بودن شیعه امیرالمومنین(ع) نشان دهیم اما غدیر تنها یک حقیقت است که در یک تاریخی از زمان گذشته رخ نداده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: غدیر حقیقتی است که اگر به آن عمل می شد سرنوشت جهان و بشریت طور دیگری رقم میخورد، اما امروز هم می تواند دست مایه راهبرد و هدف اصلی ما به هر زاویه ای که نگاه می کنیم باشد.

ظریف منش افزود: نه تنها معرفی علی به عنوان انسان کامل و نماد خوبی ها بلکه مفهوم ولایت، امامت و حقیقت غدیر یک سرمایه بی بدیلی است که قدرت نرم شیعه را برای مواجهه با همه دشمنی ها و خباثت ها آسان می کند.

وی افزود: اگر دیدگاهمان در مورد غدیر همان دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری و علما باشد که غدیر بحث عدل سیاست و حکومت است، و بحث نظم سازی و اداره جامعه است نیاز جامعه امروز برطرف می شود.

ظریف منش گفت: غدیر پیامی است که در دنیا خواهان دارد و تشنگان ناگزیر از تن دادن به ظلم و ستم غربی ها و زندگی توام با رفاه را طالب هستند می توانند مخاطب ما باشند و از این سرمایه بهره ببرند.

وی گفت: ما باید عید غدیر و مباهله را جشن بگیریم و برای اثبات غدیر کم تر باید کار انجام دهیم چرا که کارهای بزرگ را علامه … انجام داده اند اما امروز باید این پیام را برسانیم و به مردم بگوییم یک نسخه شفابخش برای همه دنیا وجود دارد و آن پیام غدیر است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: اعتقاد بر این است که در کنار کارهای بزرگداشت و تکریم کارهای علمی نیز صورت بگیرد و گسترش تلاش های پژوهشی را بیشتر کنیم و به تبیبن پیام غدیر بپردازیم و به مخاطب بگوییم و افراد داخل کشور را توجیه و پیام ها را برای خارج از کشور صادر کنیم.

وی افزود: یک اتفاق بزرگ به نام جمهوری اسلامی و به عنوان تحقق پیام غدیر رخ داده است و علمای شیعه برای اولین بار توانسته اند با یک موج فراگیر و طوفنده اسلام و عظمت شیعه را کنار پیامبران و امامان به مردم دنیا معرفی کند.

ظریف منش گفت: هم اکنون شاهد رخ داد وقایع بزرگی در آفریقا و اروپا و آسیا هستیم که در حال شناخت علی و عظمت آن هستند و از طرف دیگر هیچ زمانی این هجم هجمه به شیعه وجود نداشته است.

منبع : مهر

انتهای پیام/