- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

برداشت گندم در ورامین آغاز شد

به گزارش ندای وارنا؛ محمد حسین تاجیک روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان ورامین زیرکشت محصول گندم رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته به دلیل وضعیت مناسب آب وهوا و بارش های جوی ۵۰۰ هکتار افزایش داشته است.

وی بیان کرد: سال گذشته از هر هکتار زمین زیر کشت گندم ورامین به طور میانگین پنج هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شد که پیش بینی می شود امسال این رقم به پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برسد.

تاجیک گفت: برای برداشت گندم ۱۵۰ دستگاه کمباین در شهرستان ورامین فعال است که از این تعداد ۳۰ دستگاه بومی و ۱۲۰ مورد از سایر استان ها وارد شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین افزود: چهار مرکز خرید دولتی در شهرستان های ورامین، پیشوا و پاکدشت آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

وی از کشاورزان خواست محصول خود را به مراکز دولتی تحویل دهند، در این صورت در سال زراعی آینده از مشوق هایی همچون کود، سوخت، بذر و معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند.

*** نخستین محموله گندم مازاد بر نیاز تحویل سیلوی ورامین شد

رییس اداره غله و سیلوی جنوب شرق استان تهران نیز از تحویل نخستین محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ورامین به سیلوی این شهرستان خبر داد.

محمد گلدستانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری چهار مرکز خرید سیلوی ورامین، کارخانه صنایع آرد ورامین، سیلوی منصوبیان و نیز سیلوی پیشران کنترل پاکدشت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت را خریداری می‌کنند.

وی افزود: سال گذشته کشاورزان جنوب شرق استان تهران بیش از ۸۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را تحویل دادند.

گلدستانی افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم امسال ۱۷ هزار ریال تعیین شده که در صورت کیفیت بالای آن تا ۱۷ هزار و ۳۰۰ ریال نیز قابل افزایش است.

رییس اداره غله جنوب شرق استان تهران قیمت هر کیلوگرم گندم دُورم سخت (ویژه صنایع ماکارونی) را ۱۷ هزار و ۷۰۰ ریال اعلام کرد.

وی تصریح کرد: مراکز خرید دولتی جنوب شرق تهران به منظور رفاه حال کشاورزان و کوتاه کردن دست دلالان از ساعت ۷ صبح حتی در ایام تعطیل، گندم کشاورزان را تحویل می گیرند.

بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های جنوب شرق تهران در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفته است.