- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

برنامه ریزی دقیق برای ارتقا سطح معیشتی ۱۲۰۰ خانواده عشایر پیشوا

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حسین عباسی صبح سه شنبه در جلسه شورای کشاورزی [2] شهرستان پیشوا که با حضور شیرزاد یعقوبی معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار و اعضای شورا در فرمانداری پیشوا برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: پیشبرد امورات در هر مجموعه ای نیازمند یک نظام کاری مدون و برنامه ریزی شده است و هر جا که نظام کاری، تدوین و اجرایی شود به تبع آن بازدهی و راندمان مجموعه افزایش یافته و اثرات وضعی آن به نفع مردم و نتیجه آن توسعه و پیشرفت جامعه خواهد بود.

وی افزود: وسعت کشاورزی [2] در پیشوا ظرفیت بی نظیری را برای این منطقه فراهم آورده و پایه و اساس اقتصاد پیشوا را تشکیل می دهد و باید با رفع موانع و مشکلات موجود در جهت پیشرفت بیش از پیش این حوزه اقتصادی تلاش کرد.

عباسی با بیان اینکه چشم امید کشاورزان به مسؤولان و نهادهای متولی در حوزه کشاورزی [2] است، خاطرنشان کرد: کشاورزان پیشوایی با مسائل و مشکلاتی روبرو هستند که بخشی از این مشکلات متاثر از مسائل کلان کشور و بخشی نیز وابسته به سیاست گذاری های شهرستان است که باید تلاش کنیم تاجایی که می توانیم به همت نهادهای متولی، اعضای شورای کشاورزی [2] و همکاری خود کشاورزان، مشکلاتی که در حوزه اختیارات شهرستان است مرتفع گردد و یکی از امهات امور و مسائل آنان، تأمین آب کشاورزی [2] است.

فرماندار پیشوا با اشاره به لزوم پویایی دبیرخانه شورای کشاورزی [2] بر پیگیری مصوبات این شورا تاکید کرد و ادامه داد:  دستگاه ها و ادارات باید ضمن ارائه طرح ها و برنامه های عملیاتی، خود را متعهد به پیگیری و اجرای مصوبات بدانند و در این میان دبیرخانه شورا نیز باید با جدیت، پیگیری مصوبات را دنبال کند.

وی افزود: با تشویق و ترغیب کشاورزان به اتخاذ روش های جدید برای تولید هر چه بیشتر و استقبال از طرح های نوین کشاورزی [2] می توان بازدهی این حوزه را افزایش و وضع معیشتی و درآمدی آنان را بهبود بخشید.

عباسی اظهار کرد: از آنجا که شرایط امروز متفاوت از گذشته است، توسعه بخش کشاورزی [2] برنامه های ویژه تر و متفاوت تری را می طلبد و بر همین اساس باید طرح ها و برنامه های متناسب با شرایط روز را ارائه و پیگیری کرد.

فرماندار پیشوا گفت: برنامه های حوزه عشایر با توجه به حضور ۱۲۰۰ خانوار عشایر در پیشوا نیازمند تقویت و پیگیری است تا با ارتقای این فعالیت ها ضمن جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر، شاهد ارتقای کمی و کیفی سطح اشتغال و معیشتی آنان باشیم و بر همین اساس این موضوع را با جدیت در شورای کشاورزی [2] شهرستان دنبال می کنیم.

شیرزاد یعقوبی معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار پیشوا نیز در این جلسه بر لزوم پیگیری امور مربوط به کشاورزان و عشایر، تامین و رفع مشکل کمبود آب به منظور حفظ اراضی مستعد کشاورزی [2]، زهکشی کانال های آبیاری و انجام استعلامات و فروش انشعابات در کوتاهترین زمان ممکن برای بخش های تولیدی و کشاورزی [2] تاکید کرد و پیگیری مصوبات جلسات را تا حصول نتیجه مطلوب ضروری دانست.

 منبع : خبر گزاری مهر
انتهای پیام/