- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

تحقق اقتصاد دانش‌بنیان از مسیر مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حامد زارعی در جلسه هیأت رئیسه این واحد دانشگاهی، کیفیت‌بخشی حوزه آموزش، تربیت نیروی انسانی کارآمد، ارائه راهکار‌های مهارت‌اندوزی و چگونگی تولید ثروت از علم را از رسالت‌های اصلی دانشگاهیان برشمرد.

وی گفت: مسلماً در دانشگاه کارآفرین است که دانشجو از حالت جدایی از جامعه و بازار کار فاصله می‌گیرد و در این مسیر کامل و سامان‌یافته و ارتباط‌گیری مناسب با بخش صنعت، هم به معضلات و نیازهای کشور پرداخته شده و هم دانش‌آموختگان دانشگاهی به‌راحتی وارد بازار کار می‌شوند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک با تأکید بر اجرای مأموریت‌گراشدن دانشگاه‌ها افزود: در شرایط امروز ضروری است تا هر یک از دانشگاه‌های کشور برای تأثیرگذاری مناسب در زمینه تخصصی مطرح و قطب علمی شوند. این واحد دانشگاهی با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مسئولان دانشگاه با جدیت در حوزه غذا و امنیت غذایی ورود پیدا کرده است.

زارعی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها و موافقت‌های مسئولان مربوط و بر اساس ظرفیت‌های موجود این واحد دانشگاهی، مجتمع تحقیقاتی تولیدی (کشاورزی و دامپروری) واحد ورامین-پیشوا رسماً فعالیت خود را در راستای مأموریت محول شده به این دانشگاه آغاز کرده و امیدواریم با توجه به آماده‌شدن زیرساخت‌های انجام گرفته به سرعت گام مهم و اثربخشی در این مسیر برداشته شود.

سرپرست واحد ورامین – پیشوا و قرچک با تشریح ماموریت این مجتمع تحقیقاتی و تولیدی افزود: این مجتمع شامل شش مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین تولید غذای سالم، مرکز امور طیور و زنبور عسل، مرکز امور آبزیان، مرکز امور دام، مرکز امور مزارع نمونه و مرکز امور کشت باز است و زیرمجموعه هر مرکز نیز دو گروه تحقیقات کاربردی بازاریابی و تجارت محصولات و گروه تحقیقات کاربردی ارتقای کیفی و برندینگ محصولات فعالیت می‌کنند.

منبع : آنا

انتهای پیام/