- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

تخریب ۳/۵ هکتار باغ ویلای غیرمجاز در پیشوا/ دادستان: مسؤولان و ادارات در این زمینه بی‌تقصیر نیستند

به گزارش ندای وارنا؛ [1]بعدازظهر امروز با حضور مرتضی طهماسبی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پیشوا، علی عابدی ثمرین مدیر جهادکشاورزی شهرستان پیشوا و عوامل نیروی انتظامی ۴۰ باغ ویلای غیرمجاز به مساحت ۳ و نیم هکتار تخریب شد.

مردم و اهالی روستا از اجازه ساخت به سوءاستفاده کنندگان و فروش این املاک به آن‌‌ها توسط سودجویان و عدم اخطار

برای تخریب گلایه داشتند که علی عابدی ثمرین مدیر جهادکشاورزی شهرستان پیشوا در پاسخ اظهار کرد: از ابتدا نظارت، اخطار و ابلاغ لازم انجام می‌شود ولی سوءاستفاده کنندگان به دلیل سودجویی تمکین نمی‌کنند.

با درخواست مردم به دستور دادستان تخریب سایر باغ ویلاهای غیرمجاز در روستای پلنگ دره به تعویق افتاد و مرتضی طهماسبی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پیشوا در جمع مردم و خبرنگاران این اقدام را برای دفع ضرر عنوان کرد و گفت: ولی به طور سخت و مستمر با همکاری نیروی مقتدر انتظامی این کار پیگیری می‌شود.

وی از این همه ساخت و ساز گله کرد و ابراز داشت: مسؤولان امر در این زمینه بی‌تقصیر نیستند و این حجم تخلفات در اراضی پیشوا بدون پشتیبانی و پشتیبانی برخی ادارات و مسؤولان تحقق نخواهد یافت.

دادستان جدید پیشوا به مردم که نسبت به آگاهی نداشتن از غیرمجاز بودن این باغ‌ها و اجازه ساخت به سوءاستفاده کنندگان داده شده معترض بودند، گفت: اگر فروشنده با علم و آگاهی کسی را به دام انداخته حتماً در مراجع قضایی با طرح دادخواست شکایت کیفری کرده و نسبت به اموالی که تلف شده اقدام کنند.

مردم روستای پلنگ دره پیشوا از مجوز ساخت و اجازه خرید و فروش این اراضی غیرمجاز به سودجویان و عدم اخطاریه‌های لازم قبل تخریب اعتراض و گله داشتند.