- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

تقوا و عمل نیک بزرگترین ابزار برای رسیدن به معبود است

به گزارش ندای وارنا؛ [1]  حجت الاسلام و المسلمین حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته پس از دعوت خود و همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و عمل نیک  بزرگترین ابزار برای رسیدن به معبود است، تقوا انسان مومن را از گناه و فحشا دور می کند.

وی بیان کرد: انسان مومن هر کاری که می خواهد انجام دهد خدا را در نظر می گیرد، هر قدمی که بر می دارد رضایت خدا و بندگان خدا را مد نظر قرار می دهد تا رضایت خدا بوجود آید.

وی یاد آور شد: ازدواج نصف دین را کامل می کند، بزرگان دین همه سفارش کردند تا جوانان زودتر ازدواج کند و در ازدواج جوانان خانواده ها باید نقش بسزایی را ایفا کنند، از سخت گیری های بی جا و بی موارد برای اموال دنیوی پرهیز کنند سعی کنند سختی گیری های مادی را در انتخاب شریک زندگی برای فرزندان به کار ببرند تا موفق باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی گفت: علت اصلی ازدواج نکردن جوانان این است که اشتغال و  زیر ساختهای ازدواج و مشکلات مالی است، جوانان نمی توانند امکانات اولیه زندگی را تهیه کنند و در مقابل آن هدف اصلی ازدواج فراموش می شود.

وی در ادامه افزود: یکی از عوامل فقر و بدبختی در جامعه گناه است، پدر و مادر باید فرزندان را در تشکیل خانواده کمک کنند  و از خرید لوازم غیر ضروری برای تشکیل زندگی خوداری کنند.

وی تصریح کرد: مسوولان باید به فکر جوانان باشند، حداقل ها را برای تشکیل زندگی که شغل است را برای آنها مهیا کنند اگر جوانی شغل داشته باشد مشکلات و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند، مشکلات امنیتی بوجود نمی آید.

وی بیان داشت: در ادارات و نهادهای دولتی به بحث عفاف و حجاب اهتمام داشته باشید تا بی بندو باری و فحشا  از بین برود، در این خصوص باید قانون های بالا دستی در خصوص عفاف حجاب صادر شود.

امام جمعه خاطر نشان کرد: در انتخاب همسر برای فرزندان دقت کنید خانوارهایی را  برای زندگی مشترک فرزندنتان انتخاب کنید که با ایمان و دین دار باشند.

وی تاکید کرد: بعضی از ادارات با مشکلات و زیر ساختهای مواجه هستند که مدیران کل به مشکلات رسیدگی نمی کنند، بعضی از مدیران کل به شهرستانها سفر نمی کنند و از مشکلات منطقه آگاهی ندارند از استاندار تهران می خواهیم مدیران کل را مجاب به سفر به شهرستانها بکند.

امام جمعه قرچک در ادامه گفت: در آستانه تاسیس شورای نگاهبان هستیم، شورای نگهبان وظیفه نظارت در اجرای قوانین و مقرارات را بر عهده دارد، فقهای شورای نگهبان در اجرای قوانین اسلامی نظارت دارند تا در کشور اسلامی قوانین نیز اسلامی باشد.

وی در پایان گفت: حمایت از شورای نگهبان حمایت از اصل ولایت فقیه و ارزشهای والای اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است، نباید شورای نگهبان تنها بماند را که دشمنان نظام به دنبال صدمه زدن به شورای نگهبان هستند.