- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

تمام ارکان شهرستان قرچک باید برای حمایت از کارگران بسیج شوند

به گزارش ندای وارنا؛ [1]بهمن خطیبی در جمع خبرنگاران با تبریک روز جهانی کار و کارگر به همه کارگران شریف شهرستان قرچک، گفت: دو دسته کارگر در جامعه است که دسته اول حقوق‌بگیر دائمی و ثابت نهادها و اداره‌ها و کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ هستند و زندگی معیشتی آن‌ها در روزهای شیوع ویروس کرونا، کمتر آسیب دیده است.

وی اضافه کرد: دسته دوم شامل کارگران فصلی، کارگران کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچک و کم بازده هستند که این روزها در تنگنا قرار دارند و وظیفه تمام ارکان دولتی، عمومی و خصوصی شهرستان است که با قدرت برای حمایت از این قشر آسیب‌دیده بسیج شوند.

فرماندار شهرستان قرچک تأکید کرد: ممکن است بخش کوچکی از این ضرر و زیان‌ها و کمبود کار و… با کمک‌های بلاعوض معیشتی دولت و ارائه تسهیلات مختلف از قبیل بیمه بیکاری، وام و… جبران شود، اما در درازمدت باید برنامه‌ریزی شود تا بنیان خانواده‌ها به‌واسطه عدم اشتغال و عدم تأمین معیشت روزمره فرونپاشد.

وی افزود: وظیفه اداره‌ها و نهادهای دولتی و مردم‌نهاد مرتبط با امور کارگران، صنعت، تولید و… این است که با شناسایی دقیق مشکلات کارگران آسیب‌دیده، بتوانند برای آینده، برنامه‌ریزی کامل و جامعی داشته باشند و درحال حاضر نیز آن‌ها را تحت چتر حمایت قانونی خود قرار بدهند.

خطیبی از نهادهای حمایتی نیز خواست تا در این امر به یاری بشتابند و تا حد توان و در راستای وظایف محوله و قانونی‌شان، به کارگران زحمتکش و آسیب‌دیده کمک کنند.

وی در پایان تصریح کرد: جامعه بزرگ کارگری، ستون‌های اجتماع هستند که نبود آن‌ها می‌تواند به ساختار زندگی همه مردم لطمه بزند، پس باید با حمایت جدی از این قشر به شادابی و پویایی و سرزندگی مردم رسید.