- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

۲۱۰ نفر از اهالی روستای محروم داودآباد قرچک ویزیت رایگان شدند

به گزارش ندای وارنا؛ [1]

سرگرد علی‌اصغر شهیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق محروم شهرستان قرچک اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات بهداشت و درمان به مناطق محروم در نخستین روز از هفته بسیج ۲۱۰  نفر از مردم روستای داودآباد شهرستان قرچک ویزیت رایگان شدند.

وی بیان کرد: برخی مواقع قشر کم درآمد بیماری و وضعیت نامناسب جسمانی دارند و نمی‌تواند به دلیل هزینه‌های گزاف به مطب متخصص مراجعه کند که در این راستا با همت جامعه بسیج پزشکان تلاش داریم میزان خدمت‌رسانی به اقشار کم برخوردار و خدمات‌رسانی به آن‌ها در جامعه را افزایش بخشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ۱۵ خرداد قرچک افزود: در این طرح یک روزه که با همکاری جهاد سازندگی سپاه، حوزه صدیقه کبری(س) و دهیاری داودآباد صورت گرفت کادر پزشکی در بخش‌های زنان، مامایی، پزشک عمومی، داخلی، تست قند و فشارخون، مشاوره، بهداشت و درمان خدمات پزشکی رایگان به مردم ارائه کردند.

شهیری تأکید کرد: این طرح در راستای ارائه خدمات بهداشت و درمان به مردم محروم و کمک به ارتقای سلامت و درمان مردم و محرومیت‌زدایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با اعزام گروه‌های جهادی و پزشکی به مناطق محروم و دورافتاده اقدامات شایسته‌ای در راستای محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان انجام شد و در سال جاری نیز تلاش و جدیت بر این است تا با تقویت این فعالیت‌ها حضور اردوها را در مناطق محروم و روستایی افزایش دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ۱۵ خرداد قرچک در پایان ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این طرح‌ها خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های ژنتیکی و نادر تشخیص زودهنگام و کنترل آن‌ها است که با  اجرای چنین طرح‌هایی می‌توان گام‌های مؤثری در راستای کمک به اقشار کم درآمد جامعه در جهت جلوگیری از بروز بیماری‌ها برداشت.

منبع :تسنیم

انتهای پیام/