- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

توانمندسازی شغلی اقشار کم‌برخوردار با سامانه کافل

به گزارش ندای وارنا؛ کامبیز خالقی دبیر ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار شهرستان ری ضمن ارائه توضیح در مورد خدمات عمومی ستاد توانمندسازی شهرستان ری در حوزه‌های آموزش، سلامت، فرهنگ و بسته خدمتی اشتغال و حمایت از کار و تولید، سامانه کافل را به عنوان سامانه معین دبیرخانه ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار در جهت شناسایی و ساماندهی کارجویان معرفی کرد.

وی بیان کرد: کافل ضمن جمع‌آوری اطلاعات دقیق کارجویان و ارائه مشاوره‌های شغلی، بستری سریع در استفاده از تفاهم‌نامه‌های کشوری ساماندهی نیازهای شغلی در سطح شهرک‌های صنعتی استان تهران را فراهم می‌کند.

دبیر ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار شهرستان ری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ثبت‌نام علاقمندان به اشتغال یا ارتقاء شغلی از طریق دهیاری‌ها و مراکز فرهنگی شهرداری‌های تابعه نقش قابل توجهی در توانمندسازی اقشار هدف ستاد و رفع نیازهای ضروری این عزیزان به صورت پایدار داشته باشد.

خالقی تاکید کرد: بازار کار مجازی کافل سامانه‌ای است که با هماهنگی ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار و همچنین دستگاه‌های حوزه کار و اشتغال و مجوز از اداره کار استان تهران اقدام به ثبت‌نام از کارجویان نموده است.

وی افزود: در این سامانه اطلاعات کامل شغلی از جمله مهارت‌های لازم برای هر کار گنجانده شده و بدین طریق مشاوره شغلی مناسبی در اختیار کارجویان و کارفرمایان قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار شهرستان ری ادامه داد: برای اولین بار در ایران به کمک آزمون‌های معتبر تأیید شده توسط دپارتمان روان‌شناسی کافل، کارجو می‌تواند به شناخت دقیق‌تری از ویژگی‌های روان‌شناسی، شخصیتی و سایر جنبه‌های شناختی خود برسد.

خالقی اضافه کرد: کارشناسان دپارتمان مشاوره شغلی کافل، در همه مراحل کارجو را در کسب موقعیت‌های شغلی بهتر همراهی نموده و با معرفی مهارت‌های لازم هر شغل به کارجو را در راستای پیشرفت شغلی کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ضمن در سامانه بازار کار مجازی کافل به موضوع آموزش‌های مهارتی هم بطور ویژه توجه شده و با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای، امکان ارائه آموزش‌های رایگان فنی‌وحرفه‌ای برای اقشار کم برخوردار به ویژه در شهرستان ری ایجاد شده است.