- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

تولیدکنندگان مستقر در شهرک صنعتی قرچک نیازمند مساعدت شرکت گاز هستند

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حامد افشار نادری در مصاحبه اختصاصی از قرچک اظهار داشت: عمده فعالیت کارگاه‌های این شهرک صنعتی بیشتر در زمینهٔ جوراب‌بافی و کش بافت است که در حال حاضر ۲۵ واحد به تولید و بهره‌برداری رسیده‌اند و حدود ۲۰۰ واحد در حال ساخت هستند.

وی گفت: در شهرک صنعتی قرچک واحدهای صنایع غذایی بسته‌بندی، خشکبار، تولید قهوه، بسته‌بندی زیتون و بسته‌بندی چای و غیره نیز فعالیت می‌کنند.

افشار نادری افزود: در مجموع ۵۰ واحد در حال بهره‌برداری و تولید هستند که یکی از این واحدهای تولیدی فعال شاخص شرکت تولیدی رومبلی است که قبلاً محصول تولیدی این شرکت از چین و ترکیه وارد کشور می‌شود.

مدیر شهرک صنعتی قرچک بیان داشت: شرکت رومبلی او یاز اشتغال خوبی را ایجاد کرده که در فاز اول حدود ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند و ازآنجایی‌که در حال ارتقاء این واحد صنعتی هستند به‌احتمال فراوان در سه نوبت‌کار خواهد کرد و پیش‌بینی اشتغال برای ۵۰۰ نفر را کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از ۵۰ واحد که به بهره‌برداری رسیده حدود ۵ هزار نفر کارگر در بخش‌های تولیدی کار می‌کنند و حدود ۲۵۰ واحد در حال ساخت است که بالغ‌بر ۱۰۰۰ نفر هم در بخش‌های ساختمانی اعم از کارگر و بنا و انجام پروژه‌های عمرانی مشغول هستند.

افشار نادری بیان داشت: پروژه‌ی گازرسانی شهرک صنعتی قرچک در چند فاز در حال انجام است، خط انتقال گاز پروژه‌ی بزرگی است داخل شهرک که حدود ۳۰ کیلومتر شبکه پلی‌اتیلن دارد و ۳ ایستگاه داخل شهرک است.

این مسؤول گفت: خط انتقال ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری از ایستگاه مقیم آباد دارد که این پروژه تا زیرگذر آجر ثبات‌ بخش عظیمی از این انجام‌شده است.

وی گفت: متأسفانه با افزایش قیمت‌های عجیب‌وغریبی در بازار روبرو شدیم که در قرارداد پیمانکاران پیش‌بینی‌نشده بود و باعث ایجاد مشکلاتی برای ما شده است.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ قانونی به دنبال راهکارهایی هستیم تا این پروژه را تکمیل کنیم؛ ما به دنبال این هستیم که با شرکت گاز استان تهران همکاری کنیم و بخشی از تأمین لوله‌ی فولادی شهرک که حدود ۴ الی ۵ کیلومتر با سایز لوله ۱۶ اینچ را از این شرکت تحویل بگیریم.

افشار نادری تأکید کرد: از شرکت گاز استان تهران تقاضای مساعدت در خصوص تأمین لوله‌های خط انتقال را داریم یا از خط انتقال داخل شهرک که برای شرکت رومبلی تأمین گاز شده افزایش فشار کنند و با یک کار طراحی مهندسی داخلی بتوانیم شبکه داخلی را به‌صورت موقت به مدت یک سال گاز را تأمین کنیم تا اتصال به خط اصلی تکمیل شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در هردو صورت تولیدکنندگان مستقر در شهرک نیازمند مساعدت شرکت گاز استان تهران هستند تا مشکل تأمین گاز آن‌ها رفع شود.

منبع :فارس

انتهای پیام/