- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

ثبت‌ ۳۶۰۰ انبار ورامین در سامانه صمت

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حسین کاغذلو روز دوشنبه در جلسه کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: بر اساس بررسی صورت گرفته توسط اداره صنعت، معدن و تجارت، حدود ۳ هزار و ۶۵۲ محل نگهداری کالا در حوزه صنعت و کشاورزی، در شهرستان ورامین مستقر در شهرستان ورامین اطلاعات خود را در سامانه صمت ثبت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح سامانه جامع انبارها که قبلا نیز اطلاع‌رسانی شده، همه اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا خرید و فروش و انبار می‌کنند باید آدرس و مشخصات دقیق انبارهای خود را در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ثبت کنند.

فرماندار ورامین افزود: هر محلی که در آن کالایی نگهداری می‌شود باید اطلاعات خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کند، به عنوان مثال کارخانه‌های محل نگهداری مواد اولیه و دامداری‌های محل نگهداری نهاده‌های دامی و
کاغذلو افزود: از مجموع ۳ هزار و ۶۵۲ واحد انبار ثبت شده، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد به تأئید رسیده، ۵۹۰ واحد تعطیل شده و ۶۰۰ واحد در انتظار تأئید قرا ردارد.

وی اظهارکرد: اگر بازرسان در بازرسی‌های خود، کالایی را در انباری که ثبت نشده مشاهده کنند به عنوان کالای احتکار شده تلقی شده و پس از تشکیل پرونده تخلف، جهت طی مراحل قانونی و صدور رای به مراجع قانونی ارجاع خواهند داد.
فرماندار ورامین با اشاره به این که اغلب مردم با موضوع قاچاق آشنایی ندارد اظهار کرد: بی اطلاعی مردم نسبت به قاچاق و ضرر و زیانی که این پدیده به اقتصاد کشور ورد می‌کنند موجب می‌شود تا این پدیده اثر تخریبی بیشتری روی کشور ایجاد کند.

فرماندار ورامین تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز موجب رونق و جهش تولید و جلوگیری از سواستفاده مالی و اقتصادی در کشور می‌شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام/ف