- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

جشنواره مردمی فیلم عمار

به گزارش ندای وارنا؛ [1] جشنواره فیلم عمار یک جشنواره مردمی است که هرسال در دی ماه برگزار می شود و فرصتی برای نمایش آثار ارزشمند و رویکار آمدن هنرجویان است.
اولین دوره جشنواره عمار در سال ۸۹ و در سالگرد تظاهرات ۹ دی ۸۸ برگزار شد و تقریبا ۲۰ اثر در ۳۰ نقطه از ایران اکران گردید و این جشنواره از ۱۶ و ۱۷ دی در سینما سپیده و به طور هم زمان در ۲۰۰ شهر و روستا ی ایران برگزار شد.
دومین جشنواره در ۷ تا ۱۳ دی ماه سال ۹۰ در سینما فلسطین تهران، سومین دوره از ۳ تا۹ دی سال ۹۱ در چهار بخش مستند، سینمایی و نماهنگ و انیمیشن بود.
چهارمین دوره در ۱۳ دی ماه سال ۹۲ در سینما فلسطین آغاز به کار کرد و در مراسم ششم که در ۱۷ دی ۹۴ با تجلیل از بر گزیدگان و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم به کار خود پایان داد که فانوس ویژه این جشنواره مردمی به فرج الله سلحشور تعلق گرفت.
مراسم هفتم در ۱۷ دی ۹۵ در فرهنگسرای بهمن و هشتمین جشنواره با شرکت حدود ۳ هزار اثر در قالب های مختلف در دی سال ۹۶ برگزار و در این جشنواره از امرالله احمد جو خالق اثر” روزی روزگاری” تقدیر شد .
نهمین دوره این جشنواره در واکنش سخنان بیامین نتانیاهو نخستین وزیر اسرائیل درباره روسای تورقوز آباد ایران کنفرانس خبری خود را در این روستا برگزار کرد، جشنواره عمار در جشنواره خود جوایزی مانند فانوس که نماد روشنی است و به بهترین اثر و اکران های مردمی داده می شود.
امیرکیا تقوی
انتهای پیام/