- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

جهش تولید در سایه توسعه علمی محقق می‌شود

به گزارش ندای وارنا؛ [1] حسین نوش‌آبادی روز پنجشنبه در آئین آغاز عملیات احداث مدرسه خیرّساز روستای امین‌آباد قرچک افزود: احداث مدرسه توسط خیرین نیک‌اندیش حرکتی زیربنایی و ارزشمند برای آینده کشور است که در صورت تداوم می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند.
وی اظهار داشت: تحقق شعار تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید زمانی محقق می‌شود که در علم نیز جهشی چشمگیر مشاهده شود بنابراین لازم است تا بخشی از منابع کشور در حوزه نهضت تولید علم هزینه شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر چه بیشتر منظور رهبر معظم انقلاب از شعار جهش تولید، در حوزه کار و فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و سازندگی است ولی زمانی که علم رشد و توسعه پیدا کند، به همان میزان صنعت و اقتصاد کشور نیز رشد پیدا می‌کند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: بر اساس سند توسعه جمهوری اسلامی در افق ۱۴۰۴، ایران باید به رتبه اول علمی، اقتصادی و فرهنگی غرب آسیا تبدیل شود که شروع این برنامه باید از مدارس آغاز شود.
نوش‌آبادی افزود: یکی از بخش‌های مهم این سند برای رسیدن به نقطه مطلوب، توجه به حوزه علم، دانش و فناوری است، هرچه برای احداث مدارس و مراکز فرهنگی و افزایش ظرفیت‌های علمی تلاش کنیم، رسیدن به نقطه مطلوب برای ما آسان تر می‌شود.
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک یادآور شد: بسیاری از مدارس این سه شهرستان فرسوده و مستهلک هستند که لازم با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و خیرین مدرسه‌ساز، مدارس کهنه جای خود را با مدارس نوسازی عوض کنند.