- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

حدود ۱۰۲ کیلومتر پروژه فاضلاب قرچک انجام شده است

بهمن خطیبی فرماندار قرچک در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان قرچک که با حضور محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران برگزار شد اظهار داشت: قرچک جزو متراکم‌ترین شهرستان‌های استان تهران است که حدود ۱۵ درصد مساحت آن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد قرار دارد و ۴۲ درصد جمعیت شهرستان در بافت فرسوده و ناکارآمد ساکن هستند.

خطیبی افزود: انتظار داریم علاوه بر بازنگری در طرح تفصیلی، توجه مسئولان استانی به بافت‌های حاشیه ای شهر و طرح در کمیسیون امور زیربنایی صورت گیرد.

وی بیان داشت: با جدیت به دنبال افزایش سرانه‌های عمومی شهرستان هستیم و در این راستا سازمان برنامه و بودجه و شهرداری وارد عمل شده و اقداماتی انجام دادند چرا که قرچک با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مربع وسعت تراکم زیاد و زیرساخت های ضعیف دارد و در هر کیلومتر مربع یه هزار نفر زندگی می کنند.

فرماندار قرچک با تاکید بر اینکه بافت فرسوه و ناکارآمد شهرستان قرچک نیازمند توجه هستنداظهار داشت: دستگاه های خدمات رسان با توجه به اینکه قرچک نزدیک به ۶ سال شهرستان شده از نظر زیرساختی با مشکل روبرو هستند و دولت با اهتمام لازم درصدد رفع مشکلات است.

خطیبی افزود: پروژه فاضلاب شهرستان از سال ۸۴ کلید خورد اما بطور جدی کار از سال ۹۲ شروع شده حدود ۱۰۲ کیلومتر کار انجام شده است و امیدواریم بازآفرینی بافت فرسوده و ناکارآمد باید با نگاه ویژه استان پیگیری شود و تسهیلات بانکی نیز برای بازنگری بافت فرسوده به خوبی انجام شود.

وی بیان داشت: برای افزایش سرانه های عمومی شهرستان ساخت سراهای محله و پارک ها و … در دستور کار قرار گرفته شده است.

فرماندار قرچک گفت: روستاهای ما بیشتر در حریم شهری هستند و برای اینکه حاشیه نشینی و مهاجرتها را کنترل کنیم نیازمند توجه اداره کل راه و شهرسازی و استان است تا آینده خوبی برای منطقه رقم بخورد.

انتهای پیام/س