- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

حضور مردم در مراسم اربعین برگرفته از دینداری وعقیده به اسلام است

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حجت الاسلام روح الله باقری صبح یکشنبه در نشست با اعضای شوراهای دانش آموزی شهرستان پیشوا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت:
امیدواریم این جلسه حداقل فصلی یک بار برگزار شود و دغدغه های دانش آموزان از زبان شوراهای دانش آموزی شنیده و در جهت رفع آنها گفت و گو کنیم.

امام جمعه پیشوا با بیان اینکه دانش آموزان در این گونه جلسات روش ارتباط گیری موثر و صحبت کردن چهره به چهره را فرا می گیرند، گفت: کشور متعلق به دانش آموزان است و این صندلی های مدیریتی برای آنها است که آینده مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور را عهده دار شوند.

وی افزود: اگر آموزش و پرورشی کارآمد و دانش آموزانی خوب و متعهد داشته باشیم آینده کشور تضمین شده است.

باقری اظهار کرد: بحث مهم ما بحث انقلاب، ایران و اسلام است؛ هم اسلام برای ما مهم است و هم انقلاب و کشورمان ایران و هر ۳ اینها در کنار هم و آمیخته و عجین به هم است و نمی توانیم اینها را جدا کنیم.

امام جمعه پیشوا خاطرنشان کرد: خیلی ها در تلاش هستند تا اینها را از هم جدا و در مقابل هم قرار دهند اما مردم ایران با آگاهی همه اینها را پذیرفته و مدافع انقلاب، کشور و دینشان هستند.

وی افزود: در پیاده روی اربعین بالای ۲ میلیون نفر از مردم کشورمان حضور یافتند که این حضور نه به جبر بلکه با اختیار آنان انجام گرفت و سختی های راه را به جان خریدند که این حضور برگرفته از دین، اسلام و عقیده درونی شان به اسلام است.

باقری ادامه داد: در چهل سالی که از عمر انقلاب گذشته فراز و نشیب و پستی و بلندی های زیادی را داشته است و وقتی همه اینها را در کنار هم بگذاریم و نگاه کلی بیندازیم خواهیم دید که از نظر علمی، استقلال سیاسی، مبارزه، ایستادگی، جوانان، نیروی انسانی و همه زمینه ها پیشرفت فراوان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به تاریخ خواهیم دید اقتداری که امروز کشورمان دارد در هیچ کدام از دوره های تاریخی نداشته است و باید قدر این انقلاب، نظام و کشور عزیزمان را بدانیم.

منبع »مهر

انتهای پیام/