- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

حضور ۲ هزار جوان علاقمند به والیبال فرصت مغتنمی برای ورامین است

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حسین کاغذلو بعد از ظهر چهارشنبه در نخستین مجمع شورای مشورتی شهرستان ورامین طی سخنانی گفت : اکثر قشر جامعه شهرستان ورامین را جوانانی مستعد ، متعهد و پرانرژی تشکیل می دهد که باید سلایق ، علائق، فرهنگ و آداب و رسوم آن ها شناسایی و برنامه ریزی ساماندهی امور آنان را بر اساس این ظرفیت ها انجام دهیم.

فرماندار ورامین افزود : هر چند که اقدامات موثری در امور جوانان توسط مسئولان شهرستان ورامین در حوزه های مخلف انجام شده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد که باید با کار و تلاش جهادی این فاصله کمتر شود.

وی از جوانان به عنوان سرمایه های عظیم اجتماعی یاد کرد و افزود : برای آن که جوانان اثر گذاری بیشتری در امور محوله داشته باشند ، لازم است که مسائل به صورت کاربردی و تخصصی پیگیری شده و از ظرفیت خود جوانان در این امور استفاده شود.

فرماندار ورامین اضافه کرد: با پیشرفت های علمی صورت گرفته ، جوانان از دانش و آگاهی بیشتری در حوزه های مختلف برخوردار شده اند که این امر گاه در فضاهای مجازی به حاشیه کشیده شده و ذهن خلاق جوانان را از مسیر اصلی منحرف می کند لذا لازم است تا از فرصت هایی مانند فضای مجازی در مسیر پرورش استعدادها ، ایده ها و خلاقیت جوانان استفاده کرد.

وی کمبود فضاها و زیرساخت های فرهنگی ، آموزشی و ورزشی را چالشی پیش روی جوانان یاد کرد و اظهار داشت : کمبود فضاهای فرهنگی را باید با استفاده صحیح از مساجد و حسینیه ها به عنوان مهمترین پایگاه فرهنگی و مذهبی پر کرد چرا که این اماکن متبرکه فقط محلی برای اجتماع مسلمانان برای فریضه نماز نیست بلکه می تواند پایگاه مهمی برای جذب جوانان باشد.

کاغذلو تأکید کرد: حضور بیش از ۲ هزار جوان علاقمند به تیم والیبال شهرداری ورامین برای تشویق در مسابقات درلیگ برتر والیبال کشور فرصت مغتنمی است تا با اجرای برنامه های فرهنگی ، یک مسابقه ورزشی را به محلی برای هدایت جوانان در مسیر درست تبدیل کنیم.

وی با اشاره به تشکیل شورای مشورتی جوانان در ورامین گفت : شورای مشورتی ، محلی فراجناحی و مرکزی برای حضور تمامی استعدادها است ، فرمانداری به عنوان مأمن همه گروه ها شرایط را برای حضور تمامی جوانان فراهم می کند تا از اثرگذاری آنان در پیشرفت امور شهرستان استفاده کند.

منبع :مهر

انتهای پیام/