- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

خدمات انجام شده هنوز توقعات مردم پیشوا را برآورده نکرده است

به گزارش ندای وارنا؛ [1] حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در نشست با پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان گفت: وجود بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) مبنای شکل‌گیری حرکت های فرهنگی و انقلابی شهرستان بوده و پیشوا را به کانون فعالیت های فرهنگی و مذهبی تبدیل کرده است.

 

وی گفت: مردم پیشوا به واسطه قیام ۱۵ خرداد و پیشتازی در انقلاب به گردن نظام و مسئولان دِین دارند ولی این حق به خوبی ادا نشده است.

 

عباسی ادامه داد: علیرغم خدمات بسیار دولت طی سالیان گذشته هنوز مشکلات زیادی در شهرستان وجود دارد و با توقعات و مطالبات مردم فاصله زیاد است.

 

فرماندار پیشوا اقتصاد پیشوا بر کشاورزی و دامپروری دانست و تصریح کرد: با توجه به جایگاه خوبی که در استان و کشور دارد، توجه به این حوزه و اعطای تسهیلات ویژه به آن، در شرایط تحریم نفتی می‌تواند به تامین نیازمندیهای مردم و تقویت اقتصاد کشور کمک کند.

 

وی گفت: متاسفانه بخش صنعت شهرستان ضعیف است و علیرغم برخورداری از ویژگی‌های ممتاز، به دلیل برخی محدودیت‌ها با بخش کمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کند و باید اقدامات ویژه‌ای با کمک بنیاد مستضعفان برای تقویت صنعت و اتصال آن به بخش کشاورزی با ایجاد صنایع تبدیلی انجام شود.

 

عباسی به مشکلات بخش بهداشت و درمان این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: قبل از شیوع کرونا پیشوا جزو اولین شهرستانهایی بود که این موضوع را بسیار جدی گرفت چرا که فقدان بیمارستان می‌توانست مشکلات ناشی از اپیدمی بیماری را مضاعف و خسارت‌های جبران‌‌ناپذیری ایجاد کند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: از همان ابتدای شیوع ویروس کووید۱۹، همه نهادها و ارگان‌ها پای کار آمدند و با برنامه‌ریزی‌ به‌هنگام اقدامات خوبی برای تولید مواد ضدعفونی اعم از محلول دست و سطوح و ژل و ماسک انجام شد و توانستیم در این زمینه به نیازهای شهرستان و بخشی از منطقه را تامین کنیم.

 

فرماندار پیشوا از جمع آوری کمک های مومنانه در سطح شهرستان هم گفت و تصریح کرد: طی ۴ ماه گذشته با کمک همه مجموعه ها و گروه‌های جهادی و ارگان‌ها در مجموع ۱۵ هزار و ۲۵۲ بسته کمک‌های معیشتی به ارزش بیش از دو میلیارد تومان از محل کمک های خیرین و ادارات جمع‌آوری و توزیع شد.

 

وی ادامه داد: همچنین ۳۶ هزار و ۲۵۰ بسته مواد ضد عفونی کننده حدود ۹۵۰ میلیون تومان هم تامین و در اختیار مردم قرار داده شد که این بسته ها علاوه بر کمک‌های بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای حمایتی است.

 

عباسی در پایان گفت: پیشوا یکی از شهرستان هایی است که بیشترین تعداد خانوارهای مددجو را دارد و باید از این حیث مورد توجه ویژه قرار گیرد.