- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

دادستان قرچک معارفه شد

به گزارش ندای وارنا؛ [1]طی مراسمی با حضور هیئت قضایی دادگستری تهران، آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان قرچک برگزار شد.

اسماعیل حسن زاده، رییس حوزه ریاست کل دادگستری تهران در این مراسم گفت: کار یک جلوه وجودی دارد که یک جهت آن امرار معاش و نازل‌ترین جنبه آن است؛ لیکن سطح متعالی بعد معنوی آن و خدمت به مردم و برقرار کردن عدالت است که این توفیق بسیار بالایی است.

رییس حوزه ریاست کل دادگستری تهران افزود: یک حکم عادلانه می‌تواند جامعه را متحول کند و در کلام نورانی وحی به این موضوع اشاره شده که هرچه نیکی و بدی کنید به خودتان بر می‌گردد و وقتی یک ارباب رجوع دعای خیری برای یک قاضی می‌کند، بازتاب مثبت آن را در زندگی خویش می‌تواند مشاهده کند.

وی متذکر شد: اثر معنوی کار این است که به نقطه‌ای برسیم و باور داشته باشیم که عبادت به جز خدمت خلق نیست و قضات به خاطر توفیقی که به دست آورده اند، در این جایگاه قرار گرفته اند و باید این اثر معنوی در وجودشان زنده و آشکار باشد.

حسن زاده خاطر نشان کرد: دادسرا سازمانیست که باید در معیت دادگستری باشد و اگر این سطح تعامل وجود نداشته باشد، دود آن به چشم مردم می‌رود و امیدواریم دادسرای شهرستان قرچک در این زمینه کارنامه موفقی از خود نشان دهد.

در ادامه این مراسم محمدرضا مرادی حقگو، معاون منابع انسانی دادگستری کل استان تهران گفت: یکی از ابزار‌های موفقیت قوه قضاییه برخورداری و استفاده از نیرو‌های نخبه است که این نیرو‌ها باید ذاتاً مدیریت و قضاوت داشته باشند و یک قسمت این توانایی‌ها اکتسابیست که بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی به دست می‌آید.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان تهران افزود: هر سازمانی که دارای نیروی انسان قوی تری باشد در خدمت رسانی دارای مزیت رقابتی بالاتری خواهد بود و خوشبختانه دادگستری و دادسرای شهرستان قرچک نیروی انسانی متبحر و توانمند زیادی دارد.

مرادی حق گو تاکید کرد: برای همکارانی که استحقاق ارتقاء دارند، برنامه‌های آموزشی داریم تا توان علمی آنان افزایش یافته و شاهد توانمندی آنان باشیم.

وی گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی در این حوزه قضایی، سعی ما بر این است که بتوانیم تعداد نیرو‌های قضایی و اداری را به سطح مطلوبی ارتقاء دهیم.

در این مراسم احداله سینکایی گزارشی از اقدام‌ها و فعالیت‌های دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قرچک را ارائه کرد.

سعید دوستی نژاد نیز در مراسم معارفه‌ی خود با تاکید بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرایم بخشی از برنامه‌های خود را ارائه داد.

در خاتمه مراسم سعید دوستی نژاد با دریافت ابلاغ قضایی بعنوان دادستان جدید شهرستان قرچک معرفی و از خدمات احداله سینکایی تقدیر به عمل آمد.