- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

دانشگاه فرهنگیان در پاکدشت راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ندای وارنا؛ فرهاد بشیری، نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان پاکدشت با پذیرش ۱۵۰۰ دانشجوی پسر احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز استان تهران به تربیت معلمان متعهد و متخصص، راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان پاکدشت در دستور کار قرار گرفته و با پیگیری‌های انجام شده، موافقت‌های لازم از وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان اخذ شده است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه، مطرح کرد: با توجه به رشد جمعیت و ظرفیت‌های بالای فرهنگی و علمی در پاکدشت از یک سو و همچنین کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش از سوی دیگر، این دانشگاه بالغ بر ۱۵۰۰ دانشجو پسر ظرفیت دارد.

بشیری در همین رابطه ادامه داد: ساختمانی که برای این دانشگاه در نظر گرفته شده، در گذشته دانشسرا بوده و در حال حاضر نیاز به تعمیر و بازسازی دارد، همچنین باید امکانات و تجهیزات لازم برای آموزش دانشجویان در این دانشگاه فراهم شود.

وی درباره آخرین پیگیری‌های انجام شده در این‌باره، خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با مسئولان شهرستانی هستیم تا بتوانیم ساختمان دانشسرای قدیم پاکدشت را که متعلق به آموزش و پرورش است، برای راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در اختیار بگیریم.

به گزارش تهران نیوز، دانشگاه فرهنگیان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خود، در تلاش است با تربیت معلمان شایسته و متعهد زمینه را برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فراهم کند.

راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش بوده که این اقدام، نشان‌دهنده عزم دولت برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش و تربیت معلمان کارآمد و متخصص است.

راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان، می‌توان بخشی از کمبود معلم در کشور را جبران کرده و به بهبود وضعیت آموزش در مدارس کمک می‌کند.

منبع: تهران نیوز