- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات کشور مطرح کرد: اجرای طرح پاد در ورامین/هشدار نسبت به مصرف قلیان توسط بانوان

 

به گزارش ندای وارنا محمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات کشور در حاشیه سفر به شهرستان ورامین همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با اشاره به این نکته که خانواده افراد سیگاری در معرض آسیب های جدی قرار دارند، اظهار داشت:خطرات ایجاد شده در اثر مصرف سیگار و قلیان فقط به فرد مصرف کننده منحصر نمی شود و آمارها به خوبی نشان دهنده وارد شدن آسیب های جدی به افراد خانواده است.

وی با اشاره به این نکته که ۲۲ نوع سرطان ناشی از مصرف دخانیات به دست آمده است، افزود: باید از ظرفیت های مختلف برای مقابله و مبارزه با مصرف مواد دخانی استفاده کرد.

 

مسجدی با تأکید بر این نکته که گسترش استفاده از مواد دخانی از برنامه های دشمن است، یادآور شد:امروز بخش اعظمی از صنعت دخانیات دنیا در اختیار آمریکایی ها بوده و دشمن با همه توان برای گسترش مصرف مواد دخانی تلاش می کند.

دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات کشور با هشدار نسبت به مصرف قلیان در میان بانوان متذکر شد: امروز درصد استفاده بانوان از قلیان بیش از سیگار است و باید آگاهی و هشدارهای لازم را در این زمینه داد.

مسجدی با اشاره به این نکته که شهرستان ورامین به عنوان اولین شهر بدون دخانیات به صورت پایلوت انتخاب شده است، بیان داشت: طرح پاد از جمله طرح هایی است که در این شهرستان اجرایی شده است.

دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات کشور به «مهر» متذکر شد: تلاش داریم تا آموزش ها و آگاهی های لازم را به دانش آموزان درباره مصرف مواد دخانی داده و پیشگیری های لازم را انجام دهیم.

راوی نیوز