- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

دستگاه های اجرایی پیش بینی لازم برای برف و یخبندان داشته باشند

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حسین کاغذلو بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران ورامین که با محوریت اداره آب و فاضلاب و مقابله با بحران احتمالی فصل سرما در سالن شهید رجایی فرمانداری برگزار شد، گفت: برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران با هدف شناسایی کمبودها و شناخت بهتر ظرفیت ها و پتانسیل ها صورت میگیرد تا با تصمیم گیری مدبرانه به رفع موانع و مقابله با حوادث کمک کند.

وی افزود :باید توجه داشت که اقدامات اولیه در ساعات نخست بروز بحران اهمیت حیاتی دارد تا بتوان با آرامش بخشیدن به مردم ، آن ها را از آسیب های احتمالی مصون کرد.

فرماندار ورامین با اشاره به این که در بروز بحران ، مسأله تأمین آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است اظهار داشت : شاید انسان در مواقع اضطرار بتواند چندین روز بدون غذا زنده بماند ولی بدون آب سلامت انسان و زندگی او از جهات مختلف با خطرات زیاد همراه می شود.

کاغذلو اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف ستاد بحران در مقابله با مشکلات پیش بینی نشده باید تمامی دستگاه های اجرایی شهرستانی و استانی تعامل سازنده با یکدیگر داشته باشند و با همفکری و تعامل ، وضعیت شهرستان را به سمت مطللوب سوق دهند.

فرماندار ورامین با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان ، مقابله با بحران احتمالی سرما را مورد تأکید قرار داد و افزود : با توجه به در پیش بودن فصل سرما و احتمال بارش برف و یخبندان ، دستگاه های خدماتی باید پیش بینی های لازم برای تهیه نمک و شن برای مقابله با یخ زدگی مسیرها و جاده های دسترسی را انجام دهند.

وی تأکید کرد: دستگاه های خدمات رسان نباید بدون ارائه اخطار و و برگزاری جلسه نسبت به قطع آب ،برق ،گاز و تلفن هیچ یک از اماکن آموزشی ،فرهنگی، بهداشتی ،خدماتی و ورزشی اقدام کنند.

منبع :مهر

انتهای پیام/